خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 08 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

سند جامع گردشگری چهارمحال و بختیاری تدوین می‌شود - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | شنبه، 07 مهر 1403 - 23:12
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری گفت: این استان مستعد گردشگری آبی است، هیه و تدوین سند جامع گردشگری چهارمحال و بختیاری با کمک دانشگاه شهرکرد در حال انجام است.
گردشگري،چهارمحال،بختياري،حوزه،نماينده،استان،اسلامي،رونق،دفتر ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، علیرضا جیلان در جلسه کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان، اظهار داشت: کمیسیون گردشگری و کسب‌وکارهای وابسته اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان تلاش‌ها و کمک‌های قابل‌توجهی برای رشد حوزه گردشگری استان داشته است.
وی به کمک‌های موثر کمیسیون گردشگری و کسب‌وکارهای وابسته اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری برای رفع مشکلات حوزه گردشگری استان اشاره و تاکید کرد: با تلاش‌های انجام شده در سه سال اخیر وضعیت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بهبود پیدا کرد.
جیلان افزود: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری در سال گذشته توانست 17 رتبه در شاخص‌های اختصاصی رشد یابد و مقام سوم مرمت در حوزه میراث‌فرهنگی کشور پس از استان‌های اصفهان و مرکزی را به خود اختصاص دهد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری این استان را مستعد توسعه گردشگری آبی اعلام و تصریح کرد: تهیه و تدوین سند جامع گردشگری چهارمحال و بختیاری با کمک دانشگاه شهرکرد در حال انجام است.
ارتقای امنیت سرمایه‌گذاری برای گردشگری ضروری است
حسن‌علی جعفری، نماینده دفتر نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: گردشگری بزرگ‌ترین و مطلوب‌ترین مزیت چهارمحال و بختیاری به‌شمار می‌رود.
وی افزایش ماندگاری مسافران و گردشگران در چهارمحال و بختیاری را ضروری اعلام و تاکید کرد: ارتقای امنیت سرمایه‌گذاری بسیار مهم و باعث تشویق سرمایه‌گذاران برای انجام سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری می‌شود.
جعفری گردشگری را محور توسعه چهارمحال و بختیاری دانست و افزود: رفع مشکلات اجتماعی در تقویت سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری اثرگذار است.
فضل‌الله برزویی، نماینده دفتر نماینده مردم شهرستان‌های لردگان، خانمیرزا و فلارد در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری با اولویت متقاضیان بومی و سپس غیریومی انجام شود.
وی تصریح کرد: همکاری شهرداران، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا برای افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری چهارمحال و بختیاری مورد توجه جدی باشد.
حسینی، نماینده دفتر نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان، بن و فرخ‌شهر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اجرایی شدن سند جامع گردشگری چهارمحال و بختیاری به رونق این بخش در استان کمک می‌کند.
حسینی پیوستن چهارمحال و بختیاری به محور گردشگری پرشیا را ضروری اعلام و تاکید کرد: این اقدام باعث رونق گردشگری در بخش‌های مختلف، اشتغال‌زایی، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی منجر می‌شود.
وی یادآور شد: تقویت جذب گردشگران خارجی باعث رونق و تحول در حوزه گردشگری چهارمحال و بختیاری خواهد شد.
عباس کیخایی، نماینده دفتر نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: چهارمحال و بختیاری پتانسیل‌های قابل‌توجهی در حوزه گردشگری دارد.توسعه گردشگری در چهارمحال و بختیاری باید با نگاه بلند استانی انجام شود.
کیخایی اظهار داشت: تقویت زیرساخت‌های حوزه گردشگری باید به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های چهارمحال و بختیاری در دستور کار قرار گیرد.
انتهای پیام/