خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 08 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

۳۰۰ هزار سالمند در البرز وجود دارد

مهر | استان‌ها | شنبه، 07 مهر 1403 - 23:18
کرج- مدیرکل بهزیستی استان البرز با بیان اینکه ۳۰۰ هزار سالمند در البرز وجود دارد، گفت: نرخ رشد سالمندی در این استان از متوسط کشوری بالاتر است.
سالمند،سالمندان،بهزيستي،فلاح،توانبخشي،البرز،محمدي،مركز

به گزارش خبرگزاری مهر، وجیهه محمدی فلاح با اشاره به وجود ۳۰۰ هزار سالمند در استان البرز گفت: اکنون ۱۹ مرکز خدمات توانبخشی به صورت شبانه روزی به یک هزار و ۴۰۷ سالمند دراستان البرز خدمات ارائه می دهند.
محمدی فلاح با بیان اینکه نرخ رشد سالمندی در این استان از متوسط کشوری بالاتر است، افزود: در این مراکز خدمات توانبخشی، توانپزشکی، کاردرمانی، فیزیوتراپی، مددکاری، روان شناسی، خدمات مراقبتی، پرستاری، پزشکی و طرح‌های توانمندسازی با هدف افزایش توانمندی اجرا می‌شود.
وی اضافه کرد: تعداد ۱۵۹ سالمند در دو مرکز روزانه آموزشی سالمندان و همچنین ۱۳۰ سالمند در دو مرکز خدمات در منزل، خدمات دریافت می کنند.
وی ادامه داد: در مجموع دو هزار سالمند از خدمات توانبخشی، آموزشی و حمایتی، توانمندسازی بهزیستی در استان البرز بهره می برند.
محمدی فلاح گفت: تعداد ۱۳۴ سالمند مجهول الهویه در مراکز بهزیستی با دستور مقام قضایی مقیم هستند که به صورت رایگان و با هزینه بهزیستی نگهداری می شوند.
وی بیان کرد: براساس سند ملی سالمندی برای سالمندان اهدافی همچون تکریم و منزلت سالمندان، دسترسی به خدمات، آموزش سالمندان، افزایش توانمندی، سبک زندگی سالم و دسترسی به انواع بیمه ها پیش بینی شده است.
این مسئول توضیح داد: مناسب سازی محیط زندگی، ارائه تجهیزات کمکی از جمله تخت، تشک مواج، ویلچر، واکر، تامین کمک هزینه خرید لوازم بهداشتی، خدمات ویزیت و مراقبت در منزل و پرداخت حق پرستاری به افراد سالمند دارای معلولیت از دیگر حمایت های بهزیستی است.