خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 08 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و لبنان

باشگاه خبرنگاران | سیاسی | شنبه، 07 مهر 1403 - 23:40
وزیر امور خارجه کشورمان در تماس با عبدالله بوحبیب همتای لبنانی خود مراتب تسلیت مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران به مناسبت شهادت سید مقاومت، شهید سید حسن نصرالله، را به مردم و دولت لبنان ابلاغ کرد.
نصرالله،جنايت،رژيم،جهان،عراقچي،سيدحسن،تبيين،مقاومت

در این تماس، سید عباس عراقچی با اشاره به جایگاه سید حسن نصرالله به عنوان شخصیتی شجاع و عالمی اثرگذار و مجاهدی خدوم که نقشی بی بدیل در تثبیت و توسعه مکتب مقاومت علیه رژیم ظالم و اشغالگر صهیونیستی ایفا کرد، شهادت ایشان را ضایعه‌ای بزرگ برای لبنان، مردم منطقه و جهان اسلام دانست و تاکید کرد که بی تردید خون این بزرگمرد موجب تحکیم بیشتر درخت تناور مقاومت خواهد شد.
وزیر خارجه کشورمان اقدام بزدلانه رژیم صهیونسیتی در ترور سیدحسن نصرالله از طریق حمله ددمنشانه به مناطق مسکونی و غیرنظامی بیروت را تجاوزی آشکار علیه حاکمیت و تمامیت سرزمینی لبنان و جنایت جنگی برشمرده و بر اهمیت تبیین این جنایت ننگین در پیشگاه افکار عمومی منطقه و جهان و ثبت و مستندسازی آن نزد سازمان‌های حقوقی و بین المللی تاکید کرد.
عراقچی تصریح نمود که دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران و نمایندگی‌های دیپلماتیک ایران در اقصی نقاط جهان آماده هر نوع همکاری برای تبیین شخصیت بزرگ سیدحسن نصرالله و ابعاد مختلف جنایت شرورانه رژیم سفاک اسرائیل می‌باشند.