خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 08 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

دیدار عراقچی با وزیر خارجه سوریه درباره غزه و لبنان

مشرق | بین‌الملل | یکشنبه، 08 مهر 1403 - 00:24
سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در نیویورک به سر می‌برد با بسام صباغ وزیر خارجه سوریه دیدار و درباره آخرین تحولات منطقه و حملات اسرائیل به غزه و لبنان گفت وگو و رایزنی کرد.
متحد،لبنان،خارجه،ملل،وزير،روز،سازمان

به گزارش مشرق، بسام صباغ وزیر خارجه سوریه عصر شنبه به وقت محلی در حاشیه هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در محل اقامت عراقچی وزیر خارجه ایران در پی شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان حضور یافت و و طرفین درباره مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی و حملات رژیم اسرائیل به غزه و لبنان گفت وگو و رایزنی کردند.
در این دیدار، مجید تخت روانچی و کاظم غریب آبادی معاونان سیاسی و حقوقی و امور بین الملل وزیر خارجه نیز حصور داشتند.
عراقچی روز شنبه به وقت محلی در پی شهادت دبیرکل حزب الله لبنان با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار و درباره حملات و جنایات اسرائیل در غزه و لبنان گفت وگو کرد.
وزیر امور خارجه ایران به منظور شرکت در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز جمعه ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۴ برابر با ۳۰ شهریور ماه ۱۴۰۳ در صدر هیاتی عالیرتبه به همراه مجید تخت روانچی و کاظم غریب آبادی معاونان سیاسی و حقوقی و بین المللی خود در نیویورک حضور یافت.
هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه سوم مهرماه (۲۴ سپتامبر) گشایش یافت و مسعود پزشکیان رئیس جمهور اسلامی ایران در روز نخست این اجلاس سخنرانی و مواضع و دیدگاه‌های ایران را بیان کرد.