خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 08 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

پرونده مسجد کازرونی عباس‌آباد اصفهان برای شورای ثبت کشور ارسال شد

مهر | اجتماعی و حوادث، استان‌ها | یکشنبه، 08 مهر 1403 - 07:46
اصفهان- مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: مسجد کازرونی عباس آباد اصفهان، مسجد تاریخی نیست اما ارزش معماری دارد و بر این اساس دنبال ثبت ارزش معماری آن هستیم.
مسجد،ثبت،كازروني،عباس،ميراث،معماري،اصفهان

به گزارش خبرنگار مهر، پس از اقدامات متعدد هیئت امنای مسجد کازرونی عباس آباد برای تخریب این مسجد تاریخی و واجد ارزش معماری، امیر کرم‌زاده، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان شامگاه شنبه هفتم مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد: روز (شنبه هفتم مهرماه ۱۴۰۳) کمیته ثبت مسجد کازرونی را تشکیل دادیم که پرونده برای شورای ثبت کشور ارسال خواهد شد و در این‌راستا به خواست مردم توجه خواهیم داشت.
آقای علیرضا ایزدی، مدیرکل اداره ثبت و حریم آثار و حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی وزارتخانه میراث فرهنگی که در گذشته مدیر کل وقت میراث فرهنگی استان اصفهان بوده و رای بر تاریخی نبودن مسجد کازرونی صادر کرده است، یک نفر است و دارای یک رای برای ثبت شدن یا نشدن مسجد کازرونی عباس دارد در صورتی که که شورای ثبت ملی شدن مسجد کازرونی عباس آباد چندین نفر صاحب نظر در حوزه های مختلف هستند و همه با ثبت ملی شدن این مسجد موافق هستند.
شهروندان این نکته را درباره مسجد کازرونی عباس آباد اصفهان بدانند که این مسجد تاریخی نیست اما ارزش معماری دارد و بر این اساس دنبال ثبت ارزش معماری آن هستیم.
تصویربردار: کوروش دیباج