خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 08 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

برنامه‌ریزی برای صادرات ۶۰ هزار تن مرغ در نیمه دوم سال

باشگاه خبرنگاران | اقتصادی | یکشنبه، 08 مهر 1403 - 07:51
نایب رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در نیمه دوم سال ماهانه حداقل ۱۰ هزار تن مرغ باید به بازار‌های هدف صادر شود.
مرغ،هزارتن،جوجه،بازار،ماهانه

سید صدرالدین عظیمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به شرایط مساعد جوجه ریزی‌های اخیر، تولید مرغ به اندازه کافی است به طوریکه عرضه و تقاضا همخوانی دارد.
او قیمت کنونی هرکیلو مرغ در استان‌ها ۵۹ تا ۶۲ هزارتومان اعلام کرد و افزود: مسئولان جلوی خروج مرغ در برخی استان‌ها را گرفتند که همین امر علت نوسانات اخیر بازار بود.
عظیمی با اشاره به توقف صادرات مرغ برای تنظیم بازار داخل گفت: براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته در ۶ ماهه دوم سال ماهانه ۱۰ هزارتن و حداقل ۶۰ هزارتن مرغ باید به بازار‌های هدف صادر شود.
نایب رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: برآورد‌ها حاکی از آن است که جوجه ریزی مهرماه به ۱۴۰ میلیون قطعه برسد که با بهبود وزن گیری مرغ‌ها و کاهش تلفات، کمبودی در عرضه نداریم.
او نیاز ماهانه کشور را ۲۳۰ هزارتن اعلام کرد و گفت: براساس جوجه ریزی‌های اخیر، تولید مرغ ۱۰ تا ۲۰ هزارتن مازاد بر نیاز بازار است.
خبرنگار: آزاده محبی