خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 08 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

«گروه فریاد» به تلویزیون رسید/ محفل آموزشی فرهنگی با انیمیشن

مهر | فرهنگی و هنری | یکشنبه، 08 مهر 1403 - 08:40
یوسف بچاری تهیه کننده مجموعه انیمیشن «گروه فریاد» درباره روند تولید، بازخوردهای قسمت‌های پخش شده و لزوم تولید اثر برای رده سنی نونهالان توضیحاتی را ارائه کرد.
انيميشن،مجموعه،فرياد،قسمت،توليد،گروه،مركز،سوره،محله،حوزه،زما ...

یوسف بچاری تهیه کننده مجموعه انیمیشن «گروه فریاد» محصول مرکز انیمیشن سوره درباره تولید این اثر به خبرنگار مهر بیان کرد: حوالی سال ۱۴۰۰ بود که ایده این انیمیشن شکل گرفت و از سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ تولید آن به طول انجامید.
من به واسطه علاقه مندی که به حوزه آموزش و کودکان داشتم، این طرح را به مرکز انیمیشن سوره دادم و با همکاری این مرکز، کار را به تولید و پخش رساندیم.
وی ادامه داد: ساخت انیمیشن با چنین الگویی در تمام جهان شناخته شده است.
در حوزه کودکان این الگو که گروهی با هم فعالیتی را انجام می دهند خیلی متداول است؛ از نمونه هایی مانند «فوتبالیست‌ها» گرفته تا آثار این چنینی.
این بستر به نوعی محفل بسیار خوبی برای آموزش است و از آنجا که قدرت همذات پنداری نونهالان قوی است، می توانند با شخصیت های مورد علاقه خود ارتباط بگیرند و از همین طریق نکات آموزشی و فرهنگی و تربیتی را فرابگیرند.
تهیه کننده مجموعه انیمیشن «گروه فریاد» در بخش دیگری از صحبت های خود بیان کرد: نگاه ما در این مجموعه این بود که به واسطه این اثر بتوانیم در یک فضای بومی، المان های مورد نظر خود مانند اهمیت معلم، احترام به بزرگتر، محله، رفاقت و … در فرهنگ خودمان را که در کارهای فرهنگی مغفول مانده است، نشان دهیم.
بچاری درباره تعداد قسمت و مدت زمان هر قسمت توضیح داد: این مجموعه در ۳۲ قسمت تولید شد که تعداد قسمت های آن متناسب با فضای موجود در تلویزیون است.
درباره مدت زمان هر قسمت هم باید بگویم که ما برای هر قسمت از مجموعه انیمیشن «گروه فریاد» ۱۰ دقیقه درنظر گرفته ایم که این عدد هم متناسب با آستانه تحمل و خستگی مخاطب هدفمان است.
چون این رده سنی بسیار پر جنب و جوش و مقداری کم حوصله هستند و این زمان ۱۰ دقیقه برای هر قسمت مدت زمان مناسبی است.
این تهیه کننده درباره لزوم تولید اثر برای این رده سنی مطرح کرد: لزوم و اهمیت تولید آثار این چنینی برای رده سنی نونهالان و کودکان مانند لزوم وجود سیستم درمان یا حمل و نقل بسیار بدیهی و مهم است.
به هر حال این عزیزان نسل های آینده ما هستند و تمام دنیا تحویل آنها قرار می گیرد.
بسیار لازم و حیاتی است که برای آن ها که آینده سازان ما هستند، تولیداتی مهیا شود تا با مفاهیم، ارزش ها و هر آنچه که لازم است، آشنا شوند.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: واقعیت امر در سال های اخیر و با همت مراکزی مانند مرکز انیمیشن سوره، ما در این حوزه به پیشرفت های قابل توجهی دست پیدا کردیم و در بخش های تکنیکی چیزی از دنیا کم نداریم.
یکی از ویژگی های همین مجموعه انیمیشن «گروه فریاد» که با همت مرکز انیمیشن سوره تولید شد، این است که انیماتورهای ما در شهرهای مختلف کشور بودند و این خود نکته جالب و قابل توجهی است.
همانطور که عرض کردم در حوزه انیمیشن در دوران خوبی به‌سر می بریم و درحال حاضر مسائلی مانند تامین مالی مهم است.
اینکه سرمایه گذاران و صاحبان سرمایه دولتی یا خصوصی بیش از پیش پای کار بیایند و حمایت کنند وگرنه از نظر نیروی انسانی در سطح بین المللی قرار داریم.
بچاری درباره بازخوردهایی که از قسمت های پخش شده این انیمیشن گرفته است، بیان کرد: انیمیشن «گروه فریاد» از ۳۱ شهریور و همزمان با میلاد پیامبر (ص) و آغاز سال تحصیلی، پخش خود را در شبکه نهال تلویزیون آغاز کرد و در این روزها با بازخوردهای خوبی مواجه شدیم.
ما در این مجموعه انیمیشن تلاش کردیم تا تنوعی در چهره، پوست، عادت ها و رفتارها و … داشته باشیم تا بازه بزرگی از مخاطبان بتوانند به نوعی با آن همذات پنداری کنند و ارتباط بگیرند.
ما با توان مالی محدود و یک تیم جمع و جور ولی همدل این کار را پیش بردیم و خداراشکر تا به حال نتیجه خوبی حاصل شده است.
تهیه کننده مجموعه انیمیشن «گروه فریاد» در پایان گفت: صحبت هایی برای فصل بعدی این مجموعه انیمیشن وجود دارد که بعد از گرفتن بازخوردهای بیشتر، با آسیب شناسی فصل اول، می توان به سراغ تولید فصل دوم این مجموعه رفت.
مجموعه انیمیشن «گروه فریاد» محصول مرکز انیمیشن سوره است که در ۳۲ قسمت ۱۰ دقیقه‌ای تولید شده و از ۳۱ شهریور هر روز از ساعت ۱۷ در شبکه نهال تلویزیون پخش می‌شود.
این مجموعه به تهیه‌کنندگی یوسف بچاری، داستان همراهی آقای فریاد، معلم ورزش مدرسه و شاگردانش برای حل مشکلات شهر و محله است.
در خلاصه داستان این سریال انیمیشن آمده است: چهار شخصیت به نام‌های ژاوا، دارا، مانا و پروا در یک محله زندگی می کنند و هرکدام ویژگی و توانایی خاص خود را دارند.
با آمدن آقای فریاد، معلم ورزش جدید به مدرسه، گروهی تشکیل می شود که مشکلات محله را با کمک هم حل می کنند.