خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 08 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

افزایش نرخ مشارکت اقتصادی مازندران

تسنیم | استان‌ها | یکشنبه، 08 مهر 1403 - 09:53
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران با اشاره به بررسی وضعیت اقتصادی استان گفت: با افزایش نرخ مشارکت اقتصادی شاهد کاهش نرخ بیکاری در مازندران هستیم.
استان،مازندران،اشتغال،درصد،ميانگين،نرخ

فرج‌الله فتح‌الله‌پور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ساری اظهار داشت: مشارکت اقتصادی 44 درصدی‌ در بهار امسال را داشتیم که این رقم نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.
وی همچنین به نرخ بیکاری 6.6 درصدی در استان اشاره کرد و گفت: این نرخ نسبت به میانگین کشور کمتر است و نشان‌دهنده بهبود وضعیت اشتغال در استان است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مازندران افزود: نسبت اشتغال استان 41 درصد است که بیانگر فعالیت‌های مؤثر در حوزه بازار کار است.
وی همچنین به سهم بخش‌های مختلف در اشتغال استان اشاره کرد و گفت: بخش کشاورزی 16 درصد، بخش خدمات 52 درصد و بخش صنعت 21 درصد از اشتغال استان را به خود اختصاص داده‌اند.
فتح الله پور با تأکید بر اهمیت سرمایه‌گذاری در استان مازندران، گفت: بیشترین حوزه سرمایه‌گذاری در استان مربوط به بخش خدمات است و پس از آن، کشاورزی و صنعت در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
وی همچنین پیش‌بینی کرد: ارزش افزوده کالا و خدمات استان به 818 هزار میلیارد تومان برسد و افزود: در راستای توسعه پایدار استان، شش کمیته تخصصی برای تدوین برنامه جامع دریامحور استان مازندران تشکیل شده که در آن حوزه‌های مختلف اقتصادی و محیط زیستی مورد توجه قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/