خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 08 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

طرح پایگاه اطلاعات خانواده اقدامی مهم برای پاسخ به نیازمندی‌ها

مهر | استان‌ها | یکشنبه، 08 مهر 1403 - 10:47
اردکان - فرماندار اردکان گفت: طرح ایجاد پایگاه اطلاعات خانواده در سازمان ثبت احوال؛ اقدامی مهم برای پاسخگویی به نیازمندی های اساسی نهادهای اجرائی،قضائی و امنیتی است.
ثبت،اطلاعات،خانواده،احوال،پايگاه،هويت،كشور،هويتي،اشخاص،شناسايي

به گزارش خبرنگار مهر، حسین سبزواری در جریان دیدار سرپرست اداره کل ثبت احوال استان یزد گفت: شفافیت هویتی، کلید کاهش جرم و ارتقای امنیت اجتماعی است و هر چه هویت افراد مشخص تر باشد، ارتکاب جرم کمتر خواهد شد.
وی با اشاره به مهمان شهر بودن اردکان و حضور انبوه اتباع و مهاجرین خارجی و داخلی در این شهرستان ، بر لزوم توجه ویژه به مسائل فرهنگی، اجتماعی و هویتی آنان تاکید کرد و افزود: هویت شفاف می‌تواند به نظم اجتماعی کمک کند و با ثبت تغییر نشانی در پایگاه ثبت احوال ، ثبت مهاجرت هم کلید خورده و به کمک برنامه ریزان و مسئولین خواهد آمد.
همچنین سرپرست اداره کل ثبت احوال استان یزد با اشاره به طرح مهم سازمان ثبت احوال کشور در ایجاد پایگاه اطلاعات خانوار اظهار داشت: در این پایگاه علاوه بر ایجاد درختواره خانواده و شجره نامه ایرانیان که از طریق سامانه سهیم ثبت احوال قابل مشاهده است، شناسایی و احراز هویت اشخاص و خانواده آنان امکان پذیر شده و دستگاه‌های اجرایی با بهره برداری از این پایگاه خدمات مطلوب تری به مراجعین ارائه می‌کنند.
مهدی مصدق افزود: یکی از نیازهای اصلی کشور برای برنامه ریزی، توسعه و عدالت در ارائه خدمات مطلوب ، شناسایی اطلاعات خانواده های ایرانی در کنار اطلاعات هویتی اشخاص است که با ایجاد پایگاه اطلاعات خانواده در سازمان ثبت احوال کشور ، هم اکنون در کنار هویت حقیقی اشخاص، موجودیتی جدید با عنوان اطلاعات خانواده نیز مدیریت می‌شود.
مصدق با برشمردن اهداف و آثار این طرح گفت: حذف سامانه های متعدد در دستگاه های اجرایی ، شناسایی خانواده های ایرانی بر اساس اطلاعات دقیق ثبتی ، امکان تعیین بعد خانواده (تعداد اعضا) ، بروزرسانی اطلاعات به صورت لحظه ای، امکان تعامل با سرویس سایر نهادها و پاسخگویی به استعلامات مورد نیاز دستگاه ها و نهادهای کشور از جمله نتایج بهره برداری از این طرح خواهد بود.