خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 08 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

یک فرمانده سپاه: قدرت حزب‌الله فراتر از تصور اسرائیل است‌ - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | یکشنبه، 08 مهر 1403 - 11:53
فرمانده قرارگاه منطقه ای حضرت سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه گفت: قدرت بازدارندگی مقاومت بیشتر از تصور  رژیم صهیونیستی است و شاهد آن مقاومت یک ساله غزه است.
مقاومت،سردار،دفاع،جبهه،رژيم،صهيونيستي،مقدس،عمليات،نيلفروشان، ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، سردار جواد استکی در صدو چهل‌وهفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان حاضر شد و شهادت سید حسن نصرالله و سردار نیلفروشان را تسلیت گفت و اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس عملیات فرمانده کل قوا، اولین عملیات ایران و پیش زمینه عملیات موفق ثامن الائمه برای شکست حصر آبادان بود و لشکر 14 امام حسین (ع) و لشکر 8 نجف اشراف نقش مهمی در این عملیات و دیگر پیروزی‌های رزمندگان اسلام در دفاع مقدس داشتند.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که جنگ مشابه گنجی است که باید استخراج شود، یادآور شد: خون شهدای والامقام و حماسه‌آفرینی رزمندگان اسلام به دشمن اجازه نداد تا بعد از جنگ به خاک کشور تجاوز کند و نباید این رشادت‌ها فراموش شود.
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای حضرت سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که جبهه مقاومت با الگوپذیری از هشت سال دفاع مقدس و با کمترین امکانات در مقابل ابرقدرت‌ها ایستاده، درحالی که تمام دنیای کفر و استکبار جهانی از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند و پول و امکانات در اختیار این رژیم ملعون می‌گذارد تا علیه مردم مظلوم غزه و لبنان دست به جنایت بزند.
در دوران دفاع مقدس نیز ما در مقابل استکبار جهانی همین وضعیت را داشتیم.
وی با بیان اینکه استقامت جبهه مقاومت و حزب‌الله سبب شده که دشمن نتواند حتی یک متر زمینی حرکت کند، گفت: رژیم صهیونیستی با ریختن بمب بر سر زن و کودک که ناشی از بزدلی و ترس آن‌هاست، به جنایت دست می‌زند.
سردار استکی بیان کرد: از سید حسن نصرالله خواسته بودند تا ضاحیه را ترک کند اما او نپذیرفت و گفت من باید در بین مردم باشم و از این جغرافیا دفاع کنم، البته مرکز فرماندهی او مستحکم بود اما با بمب‌های 900 کیلویی سنگرشکن این اتفاق افتاد و سید مقاومت به شهادت رسید.
وی با اشاره به دستاوردهای دفاع مقدس در ایجاد جبهه مقاومت تصریح کرد: قدرت بازدارندگی مقاومت بیشتر از تصور رژیم صهیونیستی است و مقاومت یک ساله غزه این مهم را نشان ثابت می‌کند؛ ملت فلسطین در طول یکسال اخیر با مقاومت خودش به رژیم غاصب صهیونیستی اجازه نداده تا به اهدافش برسد؛ هدف قراردادن اهداف در قلب رژیم صهیونیستی توسط حزب الله نیز ناشی از همین نیروی مقاومت است که تاکنون از یک دهم توان خود استفاده کرده است.
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای حضرت سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه با اشاره به نقش سردار شهید زاهدی در جبهه مقاومت خاطرنشان کرد: سردار زاهدی طی چند برهه در جبهه مقاومت حضور داشت و اقدامات امروز حزب الله متأثر از مجاهدت‌های سرداران رشید جبهه مقاومت از جمله ایشان است.
وی با اشاره به انتخاب حاج عباس نیلفروشان به عنوان جایگزین سردار زاهدی گفت: این شهید بزرگوار بعد از پیروزی انقلاب در دفاع از نظام سوابق درخشانی داشت و در دفاع مقدس نیز رده‌های مختلف عملیاتی و فرماندهی حاضر بود و از دستیاران موفق حاج احمد کاظمی به شمار می‌رفت.
سردار استکی با بیان اینکه شهید نیلفروشان مایه افتخار اصفهان و از نخبگان نظامی جبهه مقاومت بود، تصریح کرد: تجارب و دانشی که سردار نیلفروشان به سبب تجارب و دانشی که در حوزه طراحی و عملیات تاکتیکی نظامی داشت، بعد از جنگ در حوزه دفاعی مسئولیت‌های مختلفی بر عهده گرفت و پس از شهادت سردار زاهدی نیز به عنوان جایگزین ایشان انتخاب شد و در این مدت نیز به فرماندهی سید حسن نصرالله عملیات‌های موفقیت‌آمیز بسیاری را طراحی و اجرا کردند.
وی ادامه داد: ناامن کردن منطقه، مشغول کردن سه لشکر دشمن و ایجاد عملیات روانی از طراحی‌ها و ابتکارات شهید نیلفروشان بود.
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای حضرت سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه گفت: امت اسلامی اگر بایستند و دولت‌های خود را تحت فشار بگذارند تا در مقابل اسرائیل یکصدا شوند، رژیم صهیونیستی نابود خواهد شد.
انتهای پیام/170