خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 08 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

عقب ماندگی 22 درصدی بخش منابع بودجه در لرستان

تسنیم | استان‌ها | یکشنبه، 08 مهر 1403 - 11:53
مدیرکل دیوان محاسبات لرستان با اشاره به عقب ماندگی بخش منابع بودجه امسال اعلام کرد که این منابع حدود 22 درصد نسبت به زمان پیش بینی شده کاهش را نشان می دهد.
ديوان،محاسبات،لرستان،اجرايي،منابع،دستور،قير،ماهانه

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، مظفر جمالی‌نژاد، ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: تلاش برای رفع کمبود منابع مالی و بودجه‌ای در دستور کار و پیگیری دستگاه‌های اجرایی و نظارتی است.
او اضافه کرد: مسائل مهم لرستان در نشست‌های تخصصی دیوان با دستگاه‌های اجرایی ذیربط و سایر شوراها مانند شورای دستگاه‌های نظارتی رصد، بررسی و پیگیری می‌شود.
مدیرکل دیوان محاسبات لرستان با بیان مشکل جذب قیر در سال‌های اخیر به‌ویژه در شهرداری‌های این استان ادامه داد: این میزان قیر با پیگیری‌ها و کمک این دیوان جذب شد.
جمالی‌نژاد بیان کرد: برخی از شهرداری‌های لرستان در تأمین هزینه‌های تبدیل و جانبی برای اجرای آسفالت با کمبود منابع و نقدینگی روبه‌رو هستند که باید چاره‌اندیشی شود.
او با اعلام رویکرد پیشگیرانۀ دیوان محاسبات یادآور شد: گزارش‌های برخط و ماهانه، تهیه گزارش‌های تحلیلی و کاربردی، ارتباطات مردمی با استفاده از سامانه 198، برگزاری نشست‌های تخصصی و آموزشی را در دستور کار داریم.
مدیرکل دیوان محاسبات لرستان اعلام کرد: گزارش‌های ماهانه تحلیلی برای تصمیمات اقتصادی از دی‌ماه سال گذشته با تدابیر رئیس‌کل دیوان محاسبات کشور با برگزاری مجمع معاونان اداری مالی دستگاه‌های اجرایی در اختیار مراجع و مسئولان قرار می گیرد.
جمالی‌نژاد تأکید کرد: تثبیت دارایی‌های دولت، جلوگیری از دست‌‌اندازی به بیت‌‌المال، کاهش هزینه‌ها، حذف انحصار و افزایش رقابت از دیگر کارکردهای سامانه‌های اطلاعاتی است که به‌صورت مستمر در دستور کار دیوان محاسبات قرار دارد.
او با اشاره به عقب‌ماندگی بخش منابع بودجه سال جاری در لرستان اذعان کرد: این منابع حدود 22 درصد نسبت به زمان پیش‌بینی‌شده عقب‌ماندگی و کاهش را نشان می‌دهد و باید با تلاش بیشتر دستگاه‌های اجرایی در شش‌ماهه دوم جبران شود.
انتهای پیام/ 644