خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 08 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

در فکر اثرگذاری و حفظ شأن رسانه‌ها هستیم - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | یکشنبه، 08 مهر 1403 - 11:53
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تبریز گفت: هدف از «آیین نامه سامان دهی و شفافیت شهرداری تبریز در مشارکت و حمایت از رسانه ها»، مقابله با شهرداری نیست بلکه درفکر اثرگذاری و حفظ شأن رسانه ها هستیم تا با این آیین نامه جانب احتیاط رعایت شود.
تبريز،شهرداري،اجتماعي،حمايت،كميسيون،شوراي،فرهنگي،اسلامي،رسان ...

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، «آیین‌نامه سامان‌دهی و شفافیت شهرداری تبریز در مشارکت و حمایت از رسانه‌ها»، صبح امروز، در جلسهٔ کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر تبریز، باحضور اعضای این کمیسیون و کارشناسان بررسی شد.
روح‌الله رشیدی، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی کلان‌شهر تبریز درخصوص «آیین‌نامه سامان‌دهی و شفافیت شهرداری تبریز در مشارکت و حمایت از رسانه‌ها» اظهار کرد: هدف اعضای شورا در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی اگرچه سامان‌دهی فعالیت رسانه‌ای مجموعه روابط عمومی شهرداری تبریز است اما این سامان‌دهی به‌معنای تکلیف و ضرورت شهرداری برای حمایت از رسانه‌ها نیست.
وی ادامه داد: با برخی تفاسیر، می‌توان رسانه‌ها را به‌عنوان نهاد اجتماعی تلقی کرد تا از این منظر مورد حمایت شهرداری باشند.
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی کلان‌شهر تبریز گفت: در این دوره، هدف از افتتاح پردیس رسانه، تقویت زیرساخت‌های مدنظر بود که در بودجه هم آمده بود تا به نحوی از رسانه‌ها حمایت شود.
رشیدی خاطرنشان کرد: شهرداری موظف به ایجاد امکانات برای رسانه‌ها نیست اما در صورتی که رسانه‌ها در خدمت اهداف اجتماعی حکومتی باشند، می‌توان از رسانه‌ها حمایت کرد.
وی به طرح پیشنهادی درخصوص تغییر عنوان «آیین‌نامه سامان‌دهی و شفافیت شهرداری تبریز در مشارکت و حمایت از رسانه‌ها» اشاره کرد و گفت: این آیین‌نامه بهتر است با عنوان «سامان‌دهی و شفافیت فعالیت‌ها و حمایت‌های رسانه‌ای شهرداری تبریز» مطرح شود چراکه عنوان "مشارکت و حمایت‌ از رسانه‌ها" بیشتر ایجابی است درحالی‌که تأکید ما بر سامان‌دهی وضع موجود است.
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی کلان‌شهر تبریز با اشاره به این‌که نهاد شهرداری به هر صورت با رسانه‌ها ارتباط خواهد داشت، گفت: هدف از «آیین‌نامه سامان‌دهی و شفافیت شهرداری تبریز در مشارکت و حمایت از رسانه‌ها»، مقابله با شهرداری نیست بلکه در فکر اثرگذاری و حفظ شأن رسانه‌ها هستیم تا با این آیین‌نامه جانب احتیاط رعایت شود.
احد صادقی، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی کلان‌شهر تبریز نیز در ادامه با اشاره به ردیف بودجه برای رسانه در روابط عمومی گفت: در استفاده از رسانه‌ها برای فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در مسائلی مانند آموزش شهروندی باید دید سازوکار رسانه‌ها چگونه است.
وی اظهار کرد: در این باب قانونی، چارچوبی که نگاه به رسانه‌ها چگونه باشد، می‌تواند باتوجه به سطح کیفی و کمی رسانه‌ها باشد و ساختار و فرایندی مشخص شود تا نحوه استفاده از رسانه‌ها براساس اصول مشخص پیش برود.
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی کلان‌شهر تبریز با اشاره به کارکرد اجتماعی رسانه‌ها گفت: می‌توان از رسانه‌ها همانند سمن‌ها و گروه‌های مردمی حمایت کرد اما در این زمینه هم سازوکار مشخصی مطرح نیست.
صادقی با تأکید بر ضرورت سامان‌دهی فرایندها، گفت: نظارت بر حوزهٔ رسانه نیز از وظایف شورای شهر است.
روح‌الله دهقان‌نژاد، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی کلان‌شهر تبریز نیز در ادامه با اشاره به اینکه حمایت از رسانه‌ها جزو وظایف ذاتی شهرداری نیست، گفت: خیلی از مسائل دیگر مانند آسفالت مدارس از وظایف شهرداری نیست اما انجام می‌دهد.
وی با اشاره‌ به بحث اقتصاد رسانه اعم‌از رپورتاژ یا خبر، گفت: پس از 25 سال فعالیت رسانه‌ای در عرصه‌های مختلف، ارزش خبری بازی فوتبال شهردار تبریز را نفهمیده‌ام که چه مفهومی در رسانه دارد که طرف‌های قرارداد شهرداری آن را منتشر کردند.
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی کلان‌شهر تبریز تأکید کرد: شورای شهر باید سیاست‌گذاری کند که ارتباط مجموعه روابط عمومی شهرداری تبریز با رسانه‌ها و فرایند اطلاع‌رسانی اخبار چگونه باشد و براساس آن راهکار و سیاست‌گذاری، تمام سیستم رسانه‌ای با اصول کلی پیش برود
دهقان‌نژاد اظهار کرد: حمایت از رسانه‌ها باید شفاف باشد که بدانیم شهرداری با چه اصولی، با رسانه برخورد می‌کند.
وی با اشاره‌ به بودجه‌ ماهانه 100 میلیون تومانی روابط‌عمومی شهرداری تبریز گفت: براساس بودجه باید روش برخورد با رسانه‌ها مشخص شود و شورا بر بودجه نظارت داشته باشد.
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تبریز با تأکید بر این‌که حمایت و فعالیت باید شفاف شود و بستری برای سامان‌دهی شکل بگیرد، گفت: شخص مسئول روابط عمومی شهرداری هم اگر بخواهد از عرف گذشته خارج شود، با مشکل مواجه خواهد بود.
انتهای پیام/