خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 08 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

صدای انفجار در مهران مربوط به چیست؟

مشرق | اجتماعی و حوادث | یکشنبه، 08 مهر 1403 - 12:46
معاون سیاسی امنیتی فرمانداری مهران گفت: به‌واسطه جمع‌آوری مواد منفجره در داخل مرز عراق و انهدام آنها، احتمالاً مردم مهران صدای انفجار خواهند شنید.
مهران،منفجره،مواد،مرزي،انفجار

به گزارش مشرق، روح‌الله احمدیان معاون سیاسی امنیتی فرمانداری مهران،در ایلام گفت: باتوجه‌ به جمع‌آوری و پاک‌سازی نوار مرزی از مواد منفجره جامانده از دوران دفاع مقدس توسط کشور عراق، احتمال شنیده‌شدن صداهای انفجار در شهر مرزی مهران وجود دارد.
وی افزود: از روز پنج‌شنبه گذشته کشور عراق مشابه جمهوری اسلامی ایران اقدام به پاک‌سازی و جمع‌آوری مواد منفجره به‌جامانده از جنگ تحمیلی در نوار مرزی مهران کرده است.
معاون سیاسی امنیتی فرمانداری مهران ادامه داد: این پاک‌سازی در عمق ۳ کیلومتری خاک عراق انجام می‌گیرد و باتوجه‌ به حساسیت مواد منفجره و عدم امکان انتقال به نقاط دیگر، انفجار در نزدیک‌ترین محل صورت می‌گیرد.
احمدیان خاطرنشان کرد: باتوجه‌ به احساس شدن این انفجارها در خاک مهران توسط مرزبانی جمهوری اسلامی ایران به طرف عراقی اعلام شده است که این انفجارها در چند مرحله و با دفعات بیشتر صورت گیرد که سبب ایجاد رعب و وحشت در مردم نشود.
وی تصریح کرد: عملیات پاک‌سازی تا ۲ روز آینده ادامه خواهد داشت و در این خصوص اطلاع‌رسانی به مردم مهران نیز صورت‌گرفته است.
صبح پنجشنبه ۵ مهرماه ۱۴۰۳، ۲ صدای انفجار در مهران شنیده شد که ناشی از مواد منفجره جامانده از جنگ بود.