خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 08 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

کاهش 12 درصدی سرقت‌های تعزیری در سال گذشته - تسنیم

تسنیم | اجتماعی و حوادث | یکشنبه، 08 مهر 1403 - 12:52
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه از کاهش 9 تا 12 درصدی سرقت های تعزیری در سال گذشته خبر داد.
سرقت،جرم،قضايي،كاهش،ضابطين

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اصغر جهانگیر؛ معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در جمع خبرنگاران از کاهش سرقت‌های تعزیری در سال گذشته به میزان 9 تا 12 درصد خبر داد و اظهار کرد: سرقت یکی از موضوعات مهمی است که در 13 سال گذشته به عنوان جرم اول کشور مطرح بوده و دستگاه‌های مختلف در این خصوص مسئولیت دارند و باید همه از جمله ضابطین، دستگاه‌های قضایی، نهادهای حاکمیتی و مردم به وظایفشان عمل کنند.
جهانگیر با تأکید بر اینکه فرهنگ‌سازی مردم در این خصوص بسیار مهم است و همه باید به هم کمک کنیم برای اینکه آمار سرقت را در جامعه کاهش دهیم، گفت: بسیاری از سرقت‌ها به خاطر غفلت‌های مردم و به‌نوعی عدم توجه به هشدارهای قبلی است که توسط ضابطین و دستگاه‌های نظارتی و قضایی داده شده است که هم خودشان مالباخته می‌شوند و هم مجموعه‌های قضایی و نظارتی را دچار مشکل می‌کنند.
معاون قوه قضاییه گفت: درباره پیشگیری و کاهش جرم سرقت، با توجه به مشکلات اقتصادی که در جامعه وجود دارد، یک عزم ملی باید اتفاق بیفتد و فرهنگ‌سازی صورت بگیرد و در این خصوص رسانه‌ها و صداوسیما هم می‌توانند به ما کمک کند.
انتهای پیام/