خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 08 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

اختصاص شعبه ویژه رسیدگی به پرونده های ساخت و ساز غیرمجاز در البرز

مهر | استان‌ها | یکشنبه، 08 مهر 1403 - 12:58
کرج- مدیر کل دفتر فنی استانداری البرز از اختصاص شعبه ویژه رسیدگی به پرونده های ساخت و ساز غیرمجاز در این استان خبر داد.
مجاز،البرز،كشاورزي،جلسه،ساخت،استان،كارگروه،خواري

به گزارش خبرگزاری مهر، اولین جلسه کارگروه فراقوه ای مبارزه با زمین خواری و ساخت وساز غیر مجاز استان البرز تشکیل شد.
سید امیر فتاحیان در این جلسه که با حضور دستگاههای قضایی، انتظامی و ادارات مختلف از جمله ثبت اسناد، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی برگزار شد، با اشاره به اینکه پیشگیری بهتر از استفاده از قوه قهریه برای مبارزه با ساخت و ساز غیر مجاز، زمین خواری و تغییر کاربری غیر مجاز است گفت: همه دستگاهها از تمهیدات لازم برای دستیابی به این مهم استفاده نمایند.
فتاحیان افزود: باید توجه ویژه ای به تغییر غیر مجاز کاربری باغات شود، چرا که این اقدام به دلیل ارزش افزوده ی بالایی که برای مالکان دارد، صورت می گیرد.
وی در ادامه به مصوبات مهم این جلسه اشاره کرد و گفت: مقرر شد سازمان جهاد کشاورزی البرز و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گزارش اقدامات تصویب طرح ها را ارسال کرده و همچنین مدیر جهاد کشاورزی استان کارگروه ویژه ای برای رصد مصوبات تبصره یک ماده یک ایجاد کنند.
فتاحیان ادامه داد: همچنین مقرر شد استانداری البرز از طریق شورای تامین، درخواست ایجاد شعبه ویژه ای در دادگستری جهت رسیدگی سریعتر به پرونده های ساخت و ساز غیر مجاز اختصاص دهد.
این مسئول در پایان گفت: در این جلسه مقرر شد اداره کل ثبت اسناد و املاک استان البرز هر دو هفته یکبار از کاداستر اراضی کشاورزی گزارشی به کارگروه فرا قوه ای مبارزه با زمین خواری و ساخت و ساز غیر مجاز ارائه دهد.