خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 08 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تداوم ارتکاب جنایت‌های رژیم صهیونیستی بی‌کیفر نخواهد ماند

باشگاه خبرنگاران | اجتماعی و حوادث | یکشنبه، 08 مهر 1403 - 13:06
ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با انتشار بیانیه‌ای حمله تروریستی رژیم جنایتکار صهیونیستی به لبنان و شهادت سیدحسن نصرالله را به شدت محکوم کرد.
رژيم،مقاومت،صهيونيستي،لبنان،اسلامي،حقوق،تروريستي،جنايت،فلسطي ...

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای حمله تروریستی رژیم سفاک و جنایتکار صهیونیستی به ضاحیه لبنان که منجر به شهادت شخصیت‌های برجسته مقاومت و در رأس آنها جهادگر کم‌نظیر و فرمانده دلیر جبهه مقابله با استکبار، مجاهد نستوه «سیدحسن نصرالله»، دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی حزب‌الله لبنان شد را به شدت محکوم کرد.
متن این بیانیه به شرح زیر است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
انا لله و انا الیه راجعون
بار دیگر جامعه جهانی شاهد نقض سیستماتیک حقوق و قوانین بین‌الملل و نقض آشکار حقوق بشر توسط رژیم سفاک و جنایتکار صهیونیستی بود.
رژیم سفاک و جنایت‌کار صهیونیستی در حمله‌ای تروریستی شامگاه روز جمعه ۶ مهرماه ۱۴۰۳ به ضاحیه لبنان، شخصیت‌های برجسته مقاومت و در رأس آنها مجاهد کبیر، پرچمدار مقاومت در منطقه، عالم بافضیلت دینی، و رهبر جاویدالاثر حزب‌الله، «سید حسن نصرالله»، دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی حزب‌الله لبنان را به شهادت رساند.
شهید سیدحسن نصرالله، رهبر کم‌نظیر جبهه مقاومت ادامه دهنده راه درخشان رهبران برجسته مقاومت بود و ذکاوت و هوش سرشار همراه با شجاعت و شهامت، او را به رهبری با بصیرت و مبارزی دلیر و شجاع مبدل ساخت که سخنان و اقداماتش لرزه بر تن سران جنایت‌کار صهیونیست می‌انداخت و کام ملت‌های مسلمان و آزاده جهان را با شکست‌های مکرر اشغالگران صهیونیست از اخراج و عقب‌نشینی ذلیلانه آنان از جنوب لبنان تا ناکامی مفتضحانه در جنگ سی‌وسه روزه شیرین ساخت و توطئه دشمنان امت اسلامی به منظور تغییر نقشه منطقه غرب آسیا را به هم ریخت و جبهه مقاومت در برابر جبهه صهیونیسم و استکبار جهانی را جانی تازه بخشید و مایه افتخار جهان اسلام شد.
ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن شدید اقدام جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی در ارتکاب جنایت جنگی، جنایت علیه بشریت و تجاوز به تمامیت سرزمینی لبنان، مسؤولیت مستقیم دولت آمریکا به‌عنوان شریک جرم و جنایت و حامی رژیم صهیونیستی در استمرار ارتکاب انواع و اقسام جنایت‌های بین‌المللی و اقدام‌های تروریستی را مورد تأکید و توجّه قرار می‌دهد؛ بدیهی است تبعات و پیامد‌های این اقدام تروریستی رذیلانه و وحشیانه، متوجه رژیم جنایت‌کار صهیونیستی و حامیان آن و در راس آنها رژیم آمریکا است.
رژیم اشغالگر آپارتاید صهیونیستی جنگ تجاوزکارانه و همه جانبه‌ای را علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین، غزه و لبنان به راه انداخته است؛ غیرنظامیان، عمدتاً زنان، کودکان و افراد مسن را هدف قرار داده و به زیرساخت‌های غیرنظامی حمله کرده است.
جای تأسف دارد که تداوم حمایت مبتنی بر زور از نماد بارز تروریسم دولتی در منطقه غرب آسیا یعنی رژیم اشغالگر قدس از یک سو و تلاش برای جایابی و تقویت گروه‌های تروریستی بخشی از سبقه و کارنامه سیاه دولتمردان آمریکا است.
در این میان، موضع اصولی و راهبردی دولت و ملّت ایران در حمایت قاطع و همه‌جانبه از مقاومت در فلسطین، لبنان و منطقه غرب آسیا علیه اشغالگران و متجاوزان، تا پایان اشغال و تحقق حق تعیین سرنوشت و آزادی فلسطین و قدس عزیز با قوت ادامه خواهد یافت و بدون تردید جنایت‌های ارتکابی و تشدید ددمنشی رژیم صهیونیستی در ترور رهبران مقاومت، عزم و اراده ملّت و دولت ایران در حمایت از مظلومان جهان را مستحکم‌تر می‌کند.
متأسفانه سکوت و بی عملی دولت‌ها و نهاد‌های حقوق بشری و شورای امنیت سازمان ملل متحد به دلیل حمایت‌های بی‌چون و چرای آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی از رژیم صهیونیستی فاقد کارآمدی لازم بوده و حتی از صدور یک قطعنامه محکومیت علیه جنایات رژیم صهیونیستی نیز ناتوان بوده است.
بی عملی و ناتوانی شورای امنیت و حمایت‌های کشور‌های غربی به ویژه آمریکا، رهبران جنگ‌طلب رژیم جنایت کار صهیونیستی و نخست‌وزیر بدنام آن، که دیوان کیفری بین‌المللی درخواست صدور حکم بازداشت او را به اتهام جنایات جنگی صادر کرده است.
برای نسل زدایی فلسطینان و گسترش دامنه جنگ و کشتار و ترور در سراسر منطقه جری‌تر ساخته است، زیرا بدون شک جنایات علیه بشریت و نسل کشی این رژیم در فلسطین اشغالی و تجاوزات و حملات مکرر آن به کشور‌های منطقه از جمله لبنان، صرفاً به نیّات و اهداف شنیع و عملکرد و رفتار غیرانسانی و ضد حقوق بشری این رژیم اشغالگر آپارتاید محدود نیست، بلکه در نتیجه «احساس بی‌کیفری» جنایتکارانی به وجود آمده که خود را دلگرم به حمایت بی‌چون و چرای آمریکا و چند کشور غربی و بی عملی و سکوت نهاد‌های حقوق بین المللی و حقوق بشری می‌دانند.
ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران شهادت شخصیت‌های برجسته و سید شهیدان جبهه مقاومت سیدحسن نصرالله، دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی لبنان (حزب‌الله) را محضر حضرت صاحب‌الزمان (عج الله)، رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی)، امت اسلامی و ملّت‌های غیور لبنان و فلسطین، جنبش مقاومت اسلامی لبنان (حزب الله)، دولت لبنان، خانواده آن شهید گرانقدر، همه اجزای محور مقاومت، کلیه دولت‌ها و ملّت‌های حامی آرمان فلسطین و آزادی‌خواهان جهان تبریک و تسلیت می‌گوید و تأکید می‌کند که تداوم ارتکاب جنایت‌های بین‌المللی از جمله جنایت نسل‌کشی، جنایت‌های جنگی و جنایت تجاوز، از سوی رژیم صهیونیستی، نشانگر ماهیت تروریستی و جنایت‌کارانه مقامات صهیونیستی و حامیان آنها بوده و بی‌کیفر نخواهد ماند.