خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 08 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

افتتاح سفره‌خانه سنتی در بیرجند با قدمت دوره قاجار - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | یکشنبه، 08 مهر 1403 - 13:35
طی مراسمی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی، سفره خانه سنتی لاوین در بیرجند که 21 امین سفره خانه سنتی استان است و قدمت آن به دوره قاجار برمی گردد افتتاح شد.
سنتي،گردشگري،لاوين،مصيب،بناي،افتتاح

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مراسم افتتاح و بهره‌برداری سفره‌خانه سنتی لاوین با حضور مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی، معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری و جمعی از مدیران استان همراه بود.
هادی شاهوردی در این جلسه گفت: سفره‌خانه سنتی لاوین، با مرمت و احیای بنای تاریخی خانه مصیب هاشمی با مشارکت اداره‌کل میراث‌فرهنگی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با اعتباری به میزان 10 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.
وی افزود: این سفره‌خانه سنتی برای 4 نفر به صورت مستقیم اشتغال‌زایی ایجاد می‌کند و ظرفیت پذیرایی از حدود 70 نفر را دارد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی تصریح کرد: بنای تاریخی خانه مصیب هاشمی در زمینی به مساحت 560 متر با زیربنایی به میزان 300 مترمربع با قدمتی که به اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی اول می‌رسد، در خیابان جمهوری 21 واقع شده است.
با افتتاح این سفره‌خانه تعداد سفره‌خانه های سنتی استان به 21 باب رسید.
انتهای پیام/ 252