خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 08 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ضرب‌الاجل برای ساماندهی سهمیه‌های کنکور

مشرق | اجتماعی و حوادث | یکشنبه، 08 مهر 1403 - 14:00
رئیس‌ شورای عالی انقلاب فرهنگی در ضرب‌الاجل سه‌ماهه‌ای نسبت به بازنگری و ساماندهی سهمیه‌های کنکور دستور صادر کرد.
شوراي،سنجش،انقلاب،آموزش،وزارت

به گزارش مشرق، رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی در ضرب‌الاجل سه‌ماهه‌ای نسبت به بازنگری و ساماندهی سهمیه‌های کنکور دستور صادر کرد.
بر اساس این گزارش، در این دستور که خطاب به وزارت علوم، سازمان ملی سنجش، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد اسلامی، کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی است، آمده است:
«ماده واحده الزام بازنگری و اصلاح سهمیه های سنجش و پذیرش دانشجو به تفکیک استانی که در جلسه ۹۰۹ مورخ ١٤٠٣/٠٦/۲۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است؛ به شرح ذیل برای اجرا ابلاغ می گردد.
ماده واحده - وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موظف حداکثر است ظرف مدت ۳ ماه با همکاری سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نسبت به بازنگری تمامی سهمیه های سنجش و پذیرش دانشجو اقدام و طرح تفکیک استانی سهمیه ها را جهت تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و اجرا از سال ١٤٠٥، به ستاد علم و فناوری دبیرخانه این شورا پیشنهاد نماید.»