خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 08 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

42 درصد البرزی‌ها از بیماری‌های قلبی و عروقی جان می‌دهند - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | یکشنبه، 08 مهر 1403 - 14:35
رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز، بیماری های قلبی و عروقی به عنوان بزرگترین قاتل در استان البرز شناخته شده است.
عروقي،قلبي،قلب،البرز،مرگ،بيماري،صيادي،مراقبت،علوم

به گزارش خبرگزاری تسنیم در کرج شهرام صیادی اظهار کرد: براساس آخرین آمار، بیماری‌های قلبی و و عروقی 42 درصد از کل مرگ و میرهای استان البرز را به خود اختصاص داده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: مراقبت از قلب حیاتی‌ترین اقدام است و بر اساس گزارش فدراسیون جهانی قلب، سالانه 20.5 میلیون نفر در سراسر دنیا به علت بیماری قلبی عروقی فوت می‌کنند که 31 % از کل مرگ و میر در جهان است.
شهرام صیادی خاطر نشان کرد: 42 درصد از کل مرگ ها در البرز مربوط به بیماری های قلبی و عروقی است و اولین علت مرگ در استان است.
وی تصریح کرد: فشارخون بالا، کلسترول و قند خون بالا، فشارهای روانی، مصرف دخانیات و الکل، رژیم غذایی ناسالم، چاقی و آلودگی هوا، عوامل خطر بیماری قلبی عروقی و سکته مغزی هستند و سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت، و سن در ابتلا به بیماری‏های قلبی عروقی موثرند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز ضمن اشاره به روز جهانی قلب با شعار " مراقبت از قلب، مراقبت از زندگی" تاکید کرد: این روز فرصتی است تا هر ساله آگاهی عمومی درخصوص سلامت قلب افزایش پیدا کند و افراد، جوامع و دولت ها برای اقدام علیه بیماری های قلبی عروقی تشویق شوند.
صیادی در پایان خاطر نشان کرد: کلیه خدمات آموزش، پیشگیری و سنجش علائم خطر بیماری‌های قلب و عروقی برای کلیه گروه‌های سنی در مراکز و خانه بهداشت رایگان انجام می‌شود.
فقط کافی‌ست افراد به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی مراجعه و به طور مستمر از این جهت پیگیری شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به اینکه بیماری‌های قلبی و عروقی یک بحران جهانی است، بر تغییر سبک زندگی و کنترل عوامل مخاطره‌آمیز تاکید کرد.
انتهای پیام/