خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 08 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

دشمنِ سرکش اگر سرکوب نشود بر دامنه تجاوز و جنایت خود خواهد افزود

مهر | دین و اندیشه | یکشنبه، 08 مهر 1403 - 14:40
جامعه قرآنی کشور در محکومیت جریانات أخیر در لبنان و فلسطین و شهادت رهبر بزرگ مقاومت اسلامی حجت‌الاسلام سیدحسن نصرالله بیانیه ای صادر کرد
مقاومت،اسلامي،قرآني،سالار،فرمان،جنس،الهي،سيد،قرآن،جامعه،پليد ...

به گزارش خبرنگار مهر، جامعه قرآنی کشور در محکومیت جریانات أخیر در لبنان و فلسطین و شهادت رهبر بزرگ مقاومت اسلامی سیدحسن نصرالله بیانیه ای صادر کرد.
متن این پیام بدین شرح است:
دست پلید صهیونیست‌های خبیث این جرثومه‌های فساد و تبهکاری، به ریختن خون سید و سالار و اسطوره تاریخ‌ساز مقاومت حضرت سیدحسن‌نصرالله آلوده شد و امّت اسلامی را عزادار کرد.
اما عزایی نه از جنس اندوه که از جنس حماسه و قیام و از جنس عزای سالار شهیدان حسین بن علی (علیه السلام) که پرچم عزایش پرچم عزّت و ستم سوزی و پیکار با جنایتکاران حق ستیز در طول تاریخ بوده است.
اسرائیل و آمریکا نشان دادند که در شرارت و جنایت هیچ حد و مرزی نمی‌شناسند؛ کشتارهای دسته جمعی زنان و کودکان و بیماران و پیر و جوان و نابودسازی حرث و نسل با انواع و اقسام سلاح‌ها و مهمات ممنوعه اهدائی آمریکا به این وحشی‌های زنجیر گسیخته اثبات این معناست که «کَیفَ وَاِن یَظهَروا عَلَیکُم لایَرقُبوا فیکُم اِلًّا وَلاذِمَّةً» البته با همه این شرارت‌ها و جنایت‌ها زبان فریب‌کار آن‌ها هم به کار است تا بتوانند خود را از آتش خشم ملت‌ها در امان بدارند و از انتقامِ خونریزی‌ها و تجاوزها، خود را برهانند و در حالِ «یُرضونَکُم بِاَفواهِهِم» دنبال نقشه‌های شوم‌تری هستند «وَتَأبیّْ قُلوبُهُم وَاَکثَرُهُم فّْسِقونَ».
اکنون پس از یک‌سال جنایت‌های پی‌درپی و حیرت انگیز در مقابل دید جهانیان و در فضای قیل و قال‌های بی‌ثمرِ مجامع، این حقیقت بر همه آشکار شده است که «صهیونیست پلید جز زبان زور هیچ چیزی را نمی‌فهمد»؛ باید «ذوقوا عَذابَ الحَریقِ» را بچشد؛ در صورت «وَلَویَرَی الَّذینَ ظَلَموِّا اِذ یَرَونَ العَذابَ اَنَّ القُوَّةَ لِله جَمیعًا وَاَنَّ اللهَ شَدیدُ العَذابِ» است که این‌ها چنان سراسیمه خواهند شد که «یُخرِبونَ بُیوتَهُم بِاَیدیهِم وَاَیدِی المُؤمِنینَ».
این عذاب را باید هرچه زودتر بچشند و آن‌هم به دست جندالله الغالب «قاتِلوهُم یُعَذِّبهُمُ اللهُ بِاَیدیکُم وَیُخزِهِم وَیَنصُرکُم عَلَیهِم وَیَشفِ صُدورَ قَومٍ مُؤمِنینَ () وَیُذهِب غَیظَ قُلوبِهِم».
دشمنِ سرکش ِمغرور اگر با قدرت رزمندگان اسلامی که متّکی به نصرت ظفرآفرین الهی است سرکوب نشود بر دامنه تجاوز و جنایت خود خواهد افزود.
سید مقاومت چه نیکو می فرمود که «خانه صهیونیست‌ها از تار عنکبوت هم سست‌تر و بی‌بنیان‌تر است» و اینک همچنان‌که رهبرحکیم و فرزانه انقلاب (مدظله العالی) فرمودند: "به پیکری فرسوده و رو به زوال تبدیل شده است"
جامعه قرآنی ایران اسلامی با یقین به وعده های حتمی قرآن که «اِن یَنصُرکُمُ اللهُ فَلا غالِبَ لَکُم»، «وَلاتَهِنوا وَلاتَحزَنوا وَاَنتُمُ الاَعلَونَ اِن کُنتُم مُؤمِنینَ» و نیز «اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم» حمایت از ملت عزیز و مظلوم غزّه را وظیفه قرآنی خود می‌داند و آمادگی خود را برای حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعلام می‌دارد و همه قاریان و تالیان و حافظان و متمسکان به قرآن در سراسر جهان را به اجابت فراخوان قرآن دعوت می‌کند؛ هم‌چنان که سید و سالار بزرگ مقاومت آن‌را وظیفه و مصداق جهاد فی سبیل‌الله و یاری رساندن به خدا و راه او می‌دانست و در آن راه مصداق «صَدَقوا ما عاهَدُوا اللهَ عَلَیهِ» شد و جان گرانسنگ خود را بهای آن قرارداد و نیز آن را لبیکی به فرمان الهی «اَلا تُقاتِلونَ قَومًا نَکَثوِّا اَیمّْنَهُم» دانست.
همه باید با عمل به «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا» صفوف خود را در برابر دشمن یکپارچه کنیم.
همه باید فرمان «وَاقتُلوهُم حَیثُ ثَقِفتُموهُم» را در قبال این دشمنِ جنگ افروزِ حدناشناسِ عهدشکن اجرا کنیم.
همه باید گوش به فرمان ولی امر باشیم.
همه باید خود را از آتش غضب الهی دورکنیم و از این میدان خود را کنار نکشیم که «وَمَن یُوَلِّهِم یَومَئِذٍ دُبُرَه اِلّا مُتَحَرِّفًا لِقِتالٍ اَو مُتَحَیِّزًا اِلّْی فِئَةٍ فَقَد باّْءَ بِغَضَبٍ مِنَ اللهِ وَمَأویّْهُ جَهَنَّمُ وَبِئسَ المَصیرُ»
از خداوند جبّار منتقم می‌خواهیم که شراره‌های خشم و غضب خود را بر دشمنان فرو ریزد و دل‌های آنان را مالامال از ترس و هراس کند و لعنت و فرار و هزیمت را بر آن‌ها مستولی نماید و نیروهای مظفّر و منصور و مقتدر جبهه مقاومت، حزب الله قهرمانِ پولادین، حماس و جهادِ افتخار آفرین، مردم مقاوم و مجاهد غزّه، انصارالله حماسه آفرین، مقاومت اسلامی و پرصلابت در عراق و همه رزمندگان گمنام و همه فعالان عرصه مقاومت را یاری کند.
وَاعفُ عَنّا وَاغفِرلَنا وَارحَمناِّ اَنتَ مَولیّْنا فَانصُرنا عَلَی القَومِ الکّْفِرینَ
جامعه قرآنی کشور
۰۸/مهر/۱۴۰۳