خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 08 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

بازدید 1300نفر از موزۀ شهدای آذربایجانشرقی در هفتۀ دفاع مقدس

تسنیم | استان‌ها | یکشنبه، 08 مهر 1403 - 14:53
سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی از بازدید بیش از یک هزار و 300 نفر از موزۀ شهدای استان طی هفته دفاع مقدس خبر داد.
شهدا،بازديد،موزه،ايثارگران،بنياد،آذربايجان،شرقي،شهيد،امور،اي ...

علی اکبر سلمانی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در تبریزگفت: در ایام هفته دفاع مقدس، از سی و یکم شهریور تا ششم مهر، موزه شهدا از ساعت 8صبح تا 14:30 باز بود و بیش از 1300 نفر از اقشار مختلف مردم آذربایجان شرقی و استان‌های مختلف از آن بازدید کردند.
وی با چشمگیر خواندن استقبال مردمی جهت بازدید از موزه شهدا در هفته دفاع مقدس افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی با جلب همکاری ارگان ها و نهادهای مختلف به ویژه مساجد، آموزش و پرورش و مراکز دانشگاهی زمینه بازدید فراگیر گروه های مختلف از جمله دانش آموزان و دانشجویان شاغل به تحصیل در سطح استان را مهیا کرد.
سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی اضافه کرد: امسال برای اولین بار و در همکاری مشترک بنیاد شهید و امور ایثارگران با شهرداری های مناطق دهگانۀ تبریز، تورهای فرهنگیِ بازدید از موزه شهدا ویژۀ هنرجویان فرهنگسراهای شهرداری برگزار شد که گام اولیۀ خوبی برای تداوم و تعمیق همکاری ها بود.
سلمانی عنوان کرد: به ابتکار هنرمندان نقاشِ شرکت کننده در این تورهای فرهنگی و مربیان آنها، شاهد اجرای زندۀ نقاشی در محل موزه شهدا بودیم ضمن اینکه با توجه به تقارن هفته دفاع مقدسِ امسال با حملات وحشیانۀ رژیم صهیونیستی به فلسطین و لبنان، طومار مردمیِ حمایت از مجاهدین فلسطینی و لبنانی امضاء شد و بازدیدکنندگان در پارچۀ نصب شده، با زبان خود جنایات اخیر اسرائیل و ترور رهبران مقاومت را محکوم کردند.
وی با بیان اینکه موزه شهدا در روزهای دیگر سال هم آمادۀ بازدید علاقه مندان است، گفت: موزه شهدا به عنوان یکی از گنجینه های ارزشمند ایثار و شهادت استان، همه روزه در وقت اداری با هماهنگی قبلی با ادارۀ هنری، اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی برای بازدید علاقه مندان باز است و هیچگونه محدودیتی برای مراکز آموزشی، سازمان‌ها و اداراتی که خواهان بازدید گروهی هستند، وجود ندارد.
به گزارش تسنیم، موزه شهدای آذربایجان شرقی با گردآوری بیش از چهار هزار اثرِ متعلق به شهدا و ایثارگران استان از جمله آثار و اسناد مکتوب مانند وصیتنامه، دست نوشته، عکس، نامه‌های شخصی و تألیفات شهدا، آثار هنری هنرمندان شاخص و برجسته پیرامون ایثار، ‌شهادت، ‌شهیدان، جانبازان و آزادگان، آثار الیافی و البسه ‌ای شهدا اعم از لباس رزم، لباس شخصی و چفیه و همچنین کتب مربوط به ایثار و شهادت در بنایی تاریخی واقع در ضلع غربی ستاد استانی بنیاد شهید و امور ایثارگران دایر است.
انتهای پیام/