خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 08 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

۳۸ درصد سالمندان شهرستان دیر از خدمات رایگان سلامت بهره مند شدند

مهر | استان‌ها | یکشنبه، 08 مهر 1403 - 15:41
بوشهر- کارشناس مسئول واحد سلامت خانواده شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: طی ۶ ماهه نخست امسال ۳۸ درصد سالمندان شهرستان دیّر از خدمات رایگان سلامت بهره‌مند شدند.
سالمندان،شهرستان،مراقبت،حسيني،سلامت،جامعه،غربالگري

به گزارش خبرنگار مهر، سیده راضیه حسینی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با تبریک هفته سالمندان گفت: یکم اکتبر مصادف با ۱۰ مهرماه، روز جهانی سالمندان نام‌گذاری شده و ۷ الی ۱۳ مهرماه نیز در ایران به هفته‌ای برای گرامیداشت، تکریم و منزلت سالمندان اختصاص یافته است که شعار «سالمندی فعال، فردایی برای همه» به‌عنوان شعارامسال این هفته انتخاب شده است.
کارشناس مسئول واحد سلامت خانواده شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با بیان اینکه ۸ درصد جمعیت شهرستان را گروه سنی سالمند تشکیل می‌دهد، افزود: جمعیت این گروه سنی کماکان در حال افزایش است بنابراین توجه ویژه‌ای به این قشر در جامعه ضروری است.
حسینی با تأکید بر حفظ پویایی سالمندان در جامعه افزود: نیاز است فرصت مشارکت اجتماعی بیشتر سالمندان در جامعه ایجاد و حمایت‌های لازم دولتی، اجتماعی و خانوادگی از آن انجام شود.
کارشناس مسئول واحد سلامت خانواده شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر افزود: طی ۶ ماهه نخست سال جاری به ۲ هزار و ۲۳۴ نفر از سالمندان ساکن شهرستان دیّر، مراقبت‌های سلامت به‌صورت رایگان ارائه شده است که حدود ۳۸ درصد کل سالمندان شهرستان را شامل می‌شود.
حسینی عنوان کرد: مراقبت ماهانه فشارخون، مراقبت ماهانه دیابت، غربالگری تغذیه، مراقبت از نظر سقوط و عدم تعادل، غربالگری افسردگی، خطرسنجی و مراقبت‌های پیشگیری از سکته‌های قلبی و مغزی و شناسایی و طبقه‌بندی خطرپذیری از جمله خدمات ارائه شده به سالمندان است.