خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 08 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

یکصدایی شخصیت‌های افغانستان در محکومیت ترور سید حسن نصرالله - تسنیم

تسنیم | بین‌الملل | یکشنبه، 08 مهر 1403 - 15:53
پس از ترور ددمنشانه سید حسن نصرالله، رهبر محبوب حزب الله لبنان، کاربران فضای مجازی، شخصیت ها و چهره های برجسته افغانستانی با ارسال پیام های تسلیت و غم شریکی، حمایت خود را از حزب الله اعلام کردند و جنایات رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کردند.
شهادت،مقاومت،لبنان،الله،سيد،حزب،رژيم،نصرالله،افغانستان،جنايا ...

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، در واکنش به ترور ددمنشانه رژیم صهیونیستی به منطقه «ضاحیه»، شهر بیروت لبنان و شهادت مظلومانه «سید حسن نصرالله»، رهبر محبوب و دبیرکل حزب الله لبنان برخی چهره‌ها و شخصیت‌های افغانستان در سراسر جهان طی پیام‌هایی اعلام غم شریکی و تسلیت ارسال و برحمایت خود از حزب‌الله و محکومیت ذات پلید رژیم صهیونیستی تاکید کردند و این جنایت رژیم غاصب را یک اقدام «تروریستی» خواندند.
«سید باقر محسنی»، فعال و کارشناس مسائل سیاسی افغانستان:
شهادت سید حسن نصرالله رهبر شجاع، دلیر و آزاده حزب الله سر افراز را تبریک و تسلیت می گویم.
سید حسن نصرالله با بصیرت و دلاوری بی مثال و با وجود جنگ های تحمیلی نابرابر با رهبری و ایستادگی شگفت انگیز آزادی لبنان را رقم زد و پای آرمان های آزادی خواهانه امت فلسطین استوار ایستاد و حزب الله را به عنوان یک قدرت نقش آفرین در منطقه تبدیل نمود.
شهادت واژه نیرو بخش در فرهنگ دینی به شمار می رود و شهادت سید مقاومت روحیه و انگیزه نیروهای فداکار حزب الله را جدی تر و عزم و اراده آنها را در انتقام از رژیم کودک کش و متجاوز اسرائیل قاطع تر می‌نماید.
«لطیف پدرام»، عضو پارلمان و رهبر حزب کنگره ملی افغانستان
جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین/غزه در لبنان، آیینه‌ی تمام نمای چهره‌ی واقعی امپریالیسم جهانی به سرکردگی آمریکا و شرکای آن می‌باشد.
آ‌ن‌چه بر خاورمیانه می‌گذرد اوج بربریت، نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت است.
با توجه به این جنایات باز به خود و همراهان و مبارزان حق می‌دهم، که درست بوده است اگر لحظه‌ای نتوانسته‌ایم باور کنیم رژیم‌ها ،احزاب ، جریان ها، دولت‌مردان، رهبران ‌شبکه‌هایی که مورد حمایت امریکا بوده‌اند، در خدمت آمریکا بوده‌اند، آزادی و عدالت واقعی را، به رسم تفنن و تصادف و گذرا هم وجدان کرده باشند.
آن چه اکنون در خاورمیانه می‌گذرد لکه‌ ننگ و شرم بر جبین نهادهای امپریالیستی و مدعی حقوق بشر است؛ نمی‌توان «بنی آدم» بود و این جنایات علیه بشریت را محکوم نکرد !
«محمد محقق»،رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان
بسم الله الرحمن الرحیم
ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتاً بل احیاء عند ربهم یرزقون
با کمال تأثر اطلاع یافتم که رهبر مقاومت برحق مردم عزیز و شهید پرور لبنان حجت الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله به شهادت رسیده و به اسلاف شهید و پر افتخارش پیوسته است که موجب اندوه بی پایان گردید.
بدون شک سید سترگ مقاومت نصر الله مایه ثبات، عزت و اسقرار لبنان و پشتوانه عظیم برای مقاومت فلسطین بود و شهادت ایشان صدمه بزرگ برای کل مقاومت منطقه است که جبران آن دشوار است ولی مطمئن هستم که همرزمان آن شهید عزیز بیرق مقاومت را همچنان استوار و در اهتزاز نگهمیدارند.
اینجانب ضمن اینکه این عمل تروریستی و‌ جنایکارانه رژیم اسرائیل بشدت محکوم نموده مصیبت و ارده را به پیشگاه ولی عصر ارواحنا فداه ، ملت عزیز لبنان و خانواده معظم و بازماندگان تسلیت گفته از خداوند متعال برای شان رضوان و غفران الهی و برای اهل این مصیبت بزرگ صبر جمیل و اجر جزیل مسألت دارم.
والسلام علیه بوم ولد ویوم شهد و یوم یبعث حیاً عباد الله الصالحین
معاون نمایندگی وزارت خارجه حکومت طالبان در هرات:
«رحمت‌الله فیضان» معاون نمایندگی وزارت خارجه حکومت طالبان در هرات با انتشار پیامی در «ایکس» در محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به بیروت نوشت: جنایات اسرائیل در لبنان نابخشودنی است.
فیضان در این پیام نوشت: ما به اختلافات فقهی و اجتهادی نمی‌اندیشیم، برای ما منافع مسلمانان اهمیت دارد، هر جا مسلمان است، برادر ما است.
پیام می‌افزاید: جنایات اسرائیل در لبنان بخشودنی نیست.
جامعه جهانی باید برای جلوگیری از جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان و فلسطین سریعاً اقدامات مسئولانه‌ای انجام دهد.
«حبیب الله حسام»، رئیس شورای اخوت اسلامی در افغانستان
( انالله و انا الیه راجعون)
به تمام مجاهدین و مقاومت گران و خانواده سید شهید رحمه الله تسلیت عرض می‌کنیم و زهی شرف و عزت که تمام عمر خود را در مجاهدت با دشمنان خداوند، پیامبر اکرم و امت و دفاع از فلسطین، مسجد الاقصی و اسلام به مصرف رساندید و توسط خبیث تربن دشمن به شهادت رسید!
«حفیظ‌الله سلطانی»، نماینده مهاجرین اهل سنت در خراسان رضوی
شهادت سیدحسن نصرالله و یارانش تزریق حیاتی دوباره در رگ‌‌های مقاومت است.
صهیونیست‌های غاصب به سطحی از وحشی‌گری رسیده‌اند که مردم مسلمان را در هر گوشه‌ای از جهان به شهادت می‌رسانند، از حکام جهان اسلام پرسید: "آیا روز آن نرسیده است که به خود بیایید و سفارش رسول‌الله را اجرا کنید؟"
شورای عالی مقاومت ملی برای نجات افغانستان
این شورا در بیانیه‌ای شهادت سید حسن نصرالله را به مردم و دولت لبنان تسلیت گفته و افزوده است: «بدون شک ایشان پس از یک عمر تلاش و پیکار، از خود گذشتگی و شجاعت برای دفاع از میهن خود، ارزش‌های والای اسلامی و داعیه فلسطین آزاد و مستقل، جان شیرین خود را فدا کرد و جام شهادت نوشید.»
حزب عدالت و آزادی افغانستان
در بیانیه‌ این حزب آمده است که «شهادت سید حسن نصرالله نه تنها حزب الله و جنبش مقاومت را تضعیف نخواهد کرد، بلکه این جنبش چنان که تا کنون یکی از بزرگ‌ترین و مؤثرترین جریان‌های سیاسی و مردمی خاورمیانه بوده، پس از این نیز قدرتمندتر از گذشته راه خود را ادامه خواهد داد».
این حزب گفته است: «مشکل امروز خاورمیانه هرگز با جنگ و زورگویی حل نمی‌شود و ترور رهبران و نمادهای مقاومت هم هرگز به رژیم اسرائیل ثبات و امنیت نمی‌بخشد.
جامعه بین‌المللی و به طور خاص سازمان ملل متحد باید هرچه زودتر زورگویی و جنگ‌طلبی اسرائیل را متوقف ساخته و با تأمین حقوق مشروع مردم فلسطین، زمینه را برای تحقق صلح دایمی در این منطقه فراهم نماید».
انتهای پیام/.