خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 08 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

صدور اسناد مالکیتی برای موقوفات از مشکلات حقوقی جلوگیری می کند

مهر | استان‌ها | یکشنبه، 08 مهر 1403 - 15:58
رشت- مدیرکل بنیاد مسکن گیلان گفت: صدور اسناد مالکیتی برای موقوفات از مشکلات حقوقی جلوگیری می کند.
موقوفات،اسناد،كمك،تفاهم،مذهبي،نامه،امور،موقوفي،اوقاف،خيريه،م ...

به گزارش خبرنگار مهر، حامد دائمی بعد از ظهر یکشنبه در نشست با مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در بنیاد مسکن استان که در راستای اجرای بند های تفاهم نامه منعقده فی مابین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با سازمان اوقوف و امور خیریه به منظور ارتقای بهره وری اراضی موقوفات در سطح روستاها برگزار شد اظهار کرد: صدور اسناد مالکیتی برای املاک موقوفی و مساجد می‌تواند به تثبیت مالکیت و جلوگیری از مشکلات حقوقی کمک کند.
وی با بیان اینکه با داشتن اسناد معتبر، می‌توان از حقوق موقوفه و مساجد بهتر دفاع کرد و از سوءاستفاده‌های احتمالی جلوگیری به عمل آورد، افزود: این اقدام همچنین می‌تواند به شفافیت و امنیت بیشتری در مدیریت املاک موقوفی و مذهبی منجر شود.
دائمی با اشاره به تفاهم نامه منعقده افزود: این تفاهم‌نامه به هدف بهبود وضعیت معیشتی و زندگی روستائیان و ارتقای بهره‌وری از اراضی موقوفات صورت گرفته است.
وی از همکاری‌های مستمر و مؤثر بین دو دستگاه به عنوان عاملی کلیدی در تحقق این اهداف یاد کرد و افزود که با اجرای طرح صدور اسناد مالکیتی برای اماکن موقوفی و مساجد، به حفظ هویت فرهنگی و مذهبی منطقه کمک می کند.
این همکاری‌ها به نفع جامعه و نسل‌های آینده خواهد بود.
تفاهم نامه بین بنیاد مسکن و اوقاف سبب حفاظت از حقوق موقوفات می شود
در ادامه «حجت الاسلام اسماعیل تدینی» مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان در اشاره به بندهای تفاهم نامه تأکید کرد که این اقدام می‌تواند به حفاظت از حقوق موقوفات و تأمین امنیت مالی و حقوقی آنها کمک کند.
وی افزود: این اسناد باعث شفاف‌سازی وضعیت مالکیت موقوفات خواهد شد و می‌تواند زمینه‌ساز تسهیل در امور اجرایی و توسعه فعالیت‌های مذهبی و اجتماعی باشد و همکاری‌های بیشتری را بین نهادهای مرتبط ایجاد کند و به بهبود خدمات‌رسانی به جامعه کمک کند.
در این جلسه مقرر شده است که کارگروه‌های مشترکی به‌صورت شهرستانی و استانی برای پیگیری موضوعات مربوط به صدور اسناد موقوفات و اماکن مذهبی تشکیل شود.
همچنین کارگروه ستادی به‌طور ماهانه و فصلی عملکرد را رصد خواهد کرد و به بررسی و تعیین تکلیف موضوعات اختلافی خواهد پرداخت.
این رویکرد به افزایش همکاری و هماهنگی بین نهادهای مرتبط کمک کرده و می‌تواند به بهبود عملکرد و رفع چالش‌ها در این زمینه منجر شود