خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 08 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

دور جدید حملات هوایی اسرائیل و ادعای ترور چند فرمانده مقاومت/ طرح نخست وزیر لبنان برای آتش بس و پایان جنگ +تصاویر

مشرق | بین‌الملل | یکشنبه، 08 مهر 1403 - 16:40
از ساعتی پیش بمباران مناطقی در ضاحیه بیروت از سوی نیروی هوایی اسرائیل از سر گرفته شده است؛ هنوز نتایج قطعی این حملات مشخص نشده است.
لبنان،ترور،مقاومت،هوايي،ارتش،فرماندهان،قطعنامه،اسرائيل،ملل،نيروي

سرویس جهان مشرق _ نیروی هوایی رژیم صهیونیستی همچنان به بمباران های وحشیانه خود علیه مناطق مسکونی لبنان به ویژه ضاحیه بیروت ادامه می دهد.
در حالی که رسانه های وابسته به رژیم در حال تبلیغات و جنگ روانی در خصوص نزدیک بودن عملیات زمینی در جنوب لبنان هستند، جنگنده های نیروی هوایی نیز بر اساس اطلاعات به دست آمده از منابع جاسوسی و پهپادهای شناسایی خود در تلاش برای ترور هر چه بیشتر فرماندهان میدانی و رهبران سیاسی مقاومت در لبنان هستند.
دور جدید حملات هوایی اسرائیل و ادعای ترور چند فرمانده مقاومت
از ساعتی پیش بمباران مناطقی در ضاحیه بیروت از سوی نیروی هوایی اسرائیل از سر گرفته شده است؛ هنوز نتایج قطعی این حملات مشخص نشده است اما منابع عبری در ابتدا مدعی ترور "نادر عزالدین" از فرماندهان امنیتی حزب الله لبنان شدند.
همچنین شایعاتی از تلاش برای ترور هیثم علی الطباطبایی از فرماندهان میدانی مقاومت نیز منتشر شده است.
طرح نخست وزیر لبنان برای آتش بس و پایان جنگ
نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان نجیب میقاتی امروز یکشنبه گفت که ارتش این کشور آماده اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل است.
میقاتی تأکید کرد که «هیچ گزینه‌ای جز راه‌حل دیپلماتیک نداریم.
ارتش لبنان آماده اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل در صورت فراهم‌شدن شرایط لازم، است».
این در حالی است که بر اساس قطعنامه شماره ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل، حزب‌الله لبنان باید به ساحل شمالی رودخانه لیطانی عقب‌نشینی کند تا راه را برای استقرار ارتش ملی لبنان و نیروهای حافظ صلح هموار سازد؛ همچنین ارتش اسرائیل موظف است با آغاز استقرار این نیروها، نیروهای خود را از مناطق جنوبی لبنان خارج کند.
این موضوع فعلا در حد ادعایی از سوی نخست وزیر لبنان مطرح شده و مشخص نیست چنین ایده ای از سوی مقاومت قابل پذیرش خواهد بود یا خیر.
این خبر به روز رسانی می‌شود ...