خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 08 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

لزوم توجه ویژه به سالمندان در جامعه ایثارگری

تسنیم | فرهنگی و هنری | یکشنبه، 08 مهر 1403 - 16:53
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: نرخ رشد سالمندی بالاست اما تفاوت جدی تری با بقیه دارد که باید بر آن متمرکز شویم و بدانیم که سالمندی جامعه ایثارگری با بقیه متفاوت است.
سالمندي،شهيد،رئيس،ايثارگران،لبنان،جامعه،اوحدي،ايثارگري،تسليت ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سعید اوحدی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم هم‌اندیشی سالمندی در ایثارگران که امروز یکشنبه هشتم مهرماه برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت مظلومانه شهید مقاومت، سید حسن نصرالله و شهدای وقایع اخیر لبنان گفت: فاجعه دردناکی که در لبنان اتفاق افتاد بسیار سخت بود، همانند زمانی که ما در دوران اسارت در اردوگاه تکریت بودیم که شرایط خاصی داشت و پس از مدتی خبر درگذشت امام خمینی (ره) را در اردوگاه شنیدیم.
او ادامه داد: امروز باید این مصیبت بزرگ را به مقام معظم رهبری تسلیت گفت و امیدواریم خداوند به مردم نجیب لبنان صبر عنایت کند.
در سال 60 نیز ما در چنین شرایطی قرار داشتیم که در یک برهه زمانی، رئیس جمهور، نخست‌وزیر، نمایندگان مجلس، رئیس دیوان عالی کشور و تعدادی از فرماندهان جنگ شهید شدند و کیلومترها از خاک کشورمان نیز در اشغال دشمن بود، اما شهدا به ما عزت دادند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به موضوع هم‌اندیشی سالمندی اشاره کرد و گفت: نرخ رشد سالمندی بالاست اما تفاوت جدی‌تری با بقیه دارد که باید بر آن متمرکز شویم و بدانیم که سالمندی جامعه ایثارگری با بقیه متفاوت است.
او تصریح کرد: جانباز عزیز ما که پا به سن می‌گذراد تازه مشکلاتش شروع می‌شود، آزادگان و والدین شهدا هم همینطور، تغییرات کمی و کیفی در جامعه و همچنین به دلیل تألم روحی، آثار غیر ارادی بر انسان‌ها دارد.
اوحدی خاطرنشان کرد: یکی از رویکردهای جدی بیمه دی باید بحث سالمندی باشد، در حال حاضر گنجینه عظیم از برکت و ثروت در اختیار ماست که با کوچکترین بی‌تفاوتی خودمان را از آن محروم می‌کنیم.
امیدواریم بتوانیم در زمینه خدمت به جامعه ایثارگری سالمندی قدم‌های خوبی برداریم.
انتهای پیام/