خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 08 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

پیام تسلیت مسئولان کردستان ‌در پی شهادت سیدحسن نصرالله

تسنیم | استان‌ها | یکشنبه، 08 مهر 1403 - 16:53
مسئولان استان کردستان در پیام های جداگانه شهادت سید حسن نصرالله رهبر مجاهدان حزب الله لبنان را تسلیت گفتند.
مقاومت،شهادت،تسليت،نصرالله،سيد،كردستان،لبنان،الله،حسن،رژيم،پ ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، مسئولان استان کردستان در سطوح مختلف شهادت سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان را تسلیت گفتند و با تمام آزادی‌خواهان دنیا و خاصه جبهه مقاومت و مردم لبنان ابراز همدردی کردند.
حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان و آرش لهونی استاندار کردستان در پیامی مشترک شهادت « سید حسن نصرالله » را تسلیت گفتند.
در این پیام آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا
خبر شهادت عالم و مجاهد نستوه، امید و افتخار همه مظلومان عالم، حضرت آیت الله سیدحسن نصرالله قلوب آحاد امت اسلام را مالامال از اندوه و حسرت نمود.
این سلاله پاک نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه وآله وسلم) بیش از 30 سال به عنوان رهبر و فرمانده‌ای مدبّر در حزب الله لبنان و جبهه مقاومت، عمر شریف خود را در راه اتحاد و اعتلای امت واحده اسلامی خصوصاً در دفاع از مردم مظلوم فلسطین و لبنان صرف نمود و در طول دوران رهبری حزب الله به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان جبهه مقاومت، بارها ذلت شکست را بر چهره کریه صهیونیسم بین الملل و رژیم منحوس اسرائیل هویدا کرد.
اکنون پس از گذشت حدود یک سال از عملیات غرورآمیز طوفان الاقصی توسط رزمندگان حماس و تحمیل شکستی راهبردی بر رژیم نامشروع صهیونیستی، دنیای استکبار تمام امکانات خود را برای بمباران فلسطین و غزه مظلوم بکار گرفته و پس از حمایت جانانه حزب الله از مردمان رنج کشیده فلسطین، اینبار با فرمان نخست وزیر اسرائیل و از خاک آمریکای جنایتکار فرمان ترور سیدحسن نصرالله صادر و با بمباران سنگین مناطق مسکونی ضاحیه بیروت، این بزرگمرد پرافتخار جبهه مقاومت را به شهادت می‌رساند.
در همین راستا ضمن محکوم نمودن این ترور ناجوانمردانه که از سوی هر دو رژیم تروریستی آمریکا و اسرائیل طراحی و اجرا شده است؛ شهادت این رهبر پرافتخار جهان اسلام را به محضر مقام عظمای ولایت و رهبری، ملت های آزادی‌خواه جهان و خصوصاً یاران آن شهید سعید در جبهه مقاومت تبریک و تسلیت عرض نموده و یقین بر آن داریم که خون این شهید سعید، زمینه‌ساز آزادی قدس شریف خواهد شد، ان شاء الله.
پیام تسلیت فرمانده سپاه کردستان
مجموعه سپاه بیت‌المقدس استان کردستان به فرماندهی سردار گشتاسبی نیز شهادت سید حسن نصرالله را تسلیت گفتند:
در این پیام آمده است:
بسم رب الشهدا والصدیقین
مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ و َمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا
رژیم سفاک صهیونیستی در هنگامه شکست مفتضحانه برای جبران انزوای خود، به ترور‌های هدفمند و مذبوحانه روی آورده است، غافل از آنکه روز به روز بر رسوایی این رژیم جنایتکار و ضد بشری افزوده خواهد شد.
ضمن عرض تسلیت شهادت سید حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان و جمعی از فرماندهان مقاومت اسلامی به تمام آزادگان جهان به ویژه مردم مقاوم لبنان، اقدام سفاکانه جنایتکاران تروریستی را محکوم نموده و بر این باوریم شهادت رهبری مقاومت لبنان، رژیم سفاک صهیونیستی را به قعر جهنم خواهد فرستاد.
بی‌گمان خون شهدای محور مقاومت به ویژه شهید سید حسن نصرالله، تزریق حیات جدیدی در رگ‌های مقاومت و انسجام و وحدت گروه‌های مقاومت خواهد بود و حزب الله تا همیشه تاریخ زنده است.
عروج اسطوره مقاومت و مجاهد خستگی‌ناپذیر، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان و جمعی از فرماندهان مقاومت را به محضر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدّ ظله العالی) و مردم شریف ایران و لبنان تسلیت عرض نموده و از خداوند سبحان برای ایشان مغفرت و علو درجات مسئلت می‌نمایم.
پیام تسلیت فرمانده انتظامی کردستان
سردار علی آزادی، فرمانده انتظامی استان کردستان به نمایندگی از مجموعه خدوم انتظامی شهادت سید حسن نصرالله را تسلیت گفت:
در این پیام آمده است:
بسم رب الشهدا و الصدیقین
رژیم سفاک صهیونیستی بار دیگر مرتکب جنایتی بزرگ شد و مجاهدی بزرگ، فخر جهان اسلام و عالم گرانقدر جناب حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن نصرالله رحمت الله علیه و جمعی از فرماندهان حزب الله و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و صدها تن از مردم بی‌گناه را به شهادت رساندند.
بدون شک، دست‌های منتقم خداوند عزوجل، انتقام این خون‌های پاک را از آمریکای جنایتکار خواهد گرفت و جهانیان بداند که ملتی که شهادت دارد، اسارت ندارد.
عروج اسطوره مقاومت و مجاهد خستگی‌ناپذیر، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان و جمعی از فرماندهان پس از عمری مجاهدت و فداکاری در راه اعتلای اسلام و قرآن، دفاع از مردم مظلوم منطقه را به محضر حضرت ولی عصر عج الله تعالی فرجه شریف، مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا (مدظله العالی)، ملت مجاهد و شهید پرور ایران و آحاد رزمندگان جبهه مقاومت تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.
پیام تسلیت رئیس کل دادگستری کردستان
حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی، رئیس کل دادگستری و رئیس شورای قضایی کردستان نیز به نمایندگی از مجموعه قضایی استان در پیامی شهادت سید حسن نصرالله را تسلیت گفت.
در این پیام آمده است:
«بسم رب الشهدا و الصدیقین
وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ»
شهادت مجاهد برجسته، مخلص و شجاع و رهبر حزب الله لبنان جناب آقای حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله (رضوان الله علیه) توسط باند جنایتکار و رژیم بزدل و کودک‌کش صهیونیستی باعث تأثر و اندوه بسیار ملت‌های آزاده شد.
شهید سید حسن نصرالله در جریان جنگ‌ها و رویارویی‌های نظامی با رژیم صهیونیستی، شهرت فراوان و محبوبیت گسترده‌ای در جهان عرب و اسلام به‌دست آورد و نام او با مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی و مخالفت با نفوذ غرب در غرب آسیا گره خورد.
رژیم صهیونیستی که ترور جز ذات کثیف و خوی حیوانی اش است با این اقدام که با هماهنگی همدست همیشگی خود یعنی شیطان بزرگ صورت داده در اندیشه واهی حفظ ماهیت جعلی اش بوده اما این دست و پا زدن‌ها نابودی هرچه زودهنگامش را در پی دارد.
بدون شک اینگونه اقدامات بزدلانه استکبار جهانی، عزم ملت‌های آزاده و کشورهای محور مقاومت را برای برداشتن گام‌های نهایی در مسیر آزادی قدس شریف مستحکم‌تر خواهد کرد.
دستگاه قضایی استان کردستان ضمن محکوم کردن این جنایت تروریستی، شهادت مجاهد نستوه، سیدحسن نصرالله را محضر حضرت صاحب الزمان(عج)، مقام معظم رهبری، امت اسلام، جبهه مقاومت، مردم شجاع و مظلوم فلسطین، خصوصاً خانواده شهیدپرور و مقاوم ایشان تبریک و تسلیت عرض نموده، برای روح بلندشان، علو درجات و رضوان الهی مسئلت می‌نماییم.
پیام تسلیت رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس
محسن بیگلری، رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تبریک و تسلیت شهادت سید حسن نصرالله در حمله رژیم صهیونیستی به لبنان، اظهار داشت: جهان امروز نظاره‌گر جنایاتی است که با تایید قدرت‌های استعمارگر در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه این قدرت‌ها ماندگاری و مشروعیت خود را در نسل کشی، ترور و تجاوز می‌دانند، افزود: شهادت سید حسن نصرالله گواهی بر مظلومیت و حق خواهی جبهه مقاومت است و همگان آگاهند شهادت سید مقاومت، خللی در اراده و عزم ملت‌های ستمدیده در مبارزه با ظلم و کفر ایجاد نخواهد کرد.
رئیس مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شهادت فرماندهان و سربازان مقاومت الگویی برای ظلم ستیزی و مبارزه با استکبار در تاریخ ماندگار خواهد ماند و راهشان ادامه خواهد داشت.
بیگلری گفت: شهادت سیدحسن نصرالله و جمعی از فرماندهان مقاومت اسلامی را خدمت ملت شریف ایران و لبنان و تمام آزادی‌خواهان جهان تسلیت می‌گویم.
ائمه جمعه اهل‌سنت کردستان
کسی که در راه خدا کشته شود علاوه بر اینکه در محضر پروردگار از روزی و رزق بهره‌مند است ودارای حیات است نامش و راهش مایه حیات و هدایت است و این برای صاحبان ایمان روشن است.
ملت مسلمان و مؤمنان جهان یک بار دیگر در غم و اندوه و ماتم سیدی ازتبار حسین ابن علی علیهما السلام(سیدحسن نصرالله )رهبر شجاع حزب الله لبنان و سربازی فداکار و عالمی مجاهد و نستوه، به سوگ نشست و این محصول سکوت مسلمانان انسان نما و اعراب بی‌غیرتی که فقط مثل انعام اولئک بل هم اضل در فکر شکم و شهوت و شهرت و زر و زیور دنیا هستند و دائما سر نوکری در برابر دژخیمان زمان خم می‌کنند می‌باشد.
دشمنان بدانند که هیچ زمانی اسلام و مظلومین بی‌رهبر و بی یاور نبوده و نخواهد بود ایمان به خدا و شوق شهادت و عمل به تکلیف بالاترین آرزوی هر مومن مسلمانی است ضمن عرض تسلیت شهادت مظلومانه سید حسن نصرالله و سرداران و سربازان و شهدای اخیر بیروت به تمام ظلم‌ستیزان و صهیونیست‌ستیزان، جامعه علمای اهل سنت استان کردستان انزجار خود را از رژیم سفاک صهیونیستی و آمریکا و انگلیس و فرانسه و همه کسانی که ظلم می‌کنند یا دربرابر ظلم ظالمان سکوت کرده‌اند اعلام می‌داریم و ترور و جنایت اخیر اسرائیل را در لبنان و فلسطین و غزه محکوم می‌نماییم.
پیام تسلیت ارشاد کردستان
در پیام تسلیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کردستان آمده است: شهادت فنا شدن انسان برای نیل به سرچشمه نور و نزدیک شدن به هستی مطلق وعشق به وصال محبوب و معشوق در زیباترین شکل است.
سال‌ها مجاهدت مخلصانه و شجاعانه در میدان‌های مبارزه با شیاطین و اشرار عالم و سال‌ها آرزوی شهادت در راه خدا، سرانجام سید عزیز مقاومت را به این مقام والا رسانید و خون پاک او به دست شقی‌ترین آحاد بشر بر زمین ریخت.
شورای فرهنگ عمومی استان کردستان این شهادت بزرگ را به پیشگاه حضرت بقیّة‌الله‌ ارواحنا فداه و رهبر آزادگان جهان مقام عظمای ولایت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای "مدظله العالی"، جبهه مقاومت و ملّت شریف ایران تسلیت عرض می‌کند.
پیام تسلیت حوزه هنری کردستان
در پیام تسلیت حوزه هنری کردستان هم آمده است: رژیم سفاک صهیونیستی بار دیگر مرتکب جنایتی بزرگ شد و مجاهدی بزرگ، فخر جهان اسلام و عالم گرانقدر جناب حجت الاسلام و المسلمین سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان و صدها تن از مردم بی گناه را به شهادت رساند.
حوزه هنری استان کردستان شهادت این مجاهد فی سبیل الله را بر تمامی ازادی خواهان جهان تسلیت و تهنیت عرض می‌کند و بر این باوریم راه این سید شهید همچون دیگر شهداء تا آزادی قدس شریف و نابودی رژیم سفاک و کودک‌کش صهیونیستی ادامه خواهد یافت.
پیام تسلیت آموزش و پرورش کردستان
در پیام اداره آموزش و پرورش کردستان آمده است: شهادت مجاهد نستوه و پرافتخار اسلام و جبهه مقاومت شهید سید حسن نصرالله به دست رژیم جعلی و جنایتکار اسرائیل را محضر رهبر معظم انقلاب(مد ظله العالی)، عموم ملت غیور و شهادت طلب ایران اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی تبریک و تسلیت عرض می‌کنیم.
سید مقاومت با پیروی محض از رهبر انقلاب، هیمنه استکبار را فرو ریخته بود و سردمداران ظلم جهانی و صهیونسیم را به زانو درآورده بود و با تلاش و مجاهدت شجاعانه خود در صف مقدم مبارزه با تروریسم بین الملل و سرسپردگان کور و کر آن‌ها، خواب شیرین را بر شیاطین خفته در کاخ‌های ستم تلخ کرده بود.
امت اسلام قدردان مجاهدت های آن شهید راحل بوده و خواهد بود و با جهاد خود، راه مقاومت، مبارزه و فتح را تا نابودی کامل استکبار جهانی و رژیم صفاک صهیونیستی ادامه خواهد داد.
پیام تسلیت امور مالیاتی کردستان
مجموعه امور مالیاتی کردستان نیز شهادت سید حسن نصرالله را تسلیت گفت.
در این پیام آمده است:
بسم رب الشهدا والصدیقین
مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ و َمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا
رژیم سفاک صهیونیستی در هنگامه شکست مفتضحانه برای جبران انزوای خود، به ترور‌های هدفمند و مذبوحانه روی آورده است، غافل از آنکه روز به روز بر رسوایی این رژیم جنایتکار و ضد بشری افزوده خواهد شد.
ضمن عرض تسلیت شهادت سید حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان و جمعی از فرماندهان مقاومت اسلامی به تمام آزادگان جهان به ویژه مردم مقاوم لبنان، اقدام سفاکانه جنایتکاران تروریستی را محکوم نموده و بر این باوریم شهادت رهبری مقاومت لبنان، رژیم سفاک صهیونیستی را به قعر جهنم خواهد فرستاد.
بی‌گمان خون شهدای محور مقاومت به ویژه شهید سید حسن نصرالله، تزریق حیات جدیدی در رگ‌های مقاومت و انسجام و وحدت گروه‌های مقاومت خواهد بود و حزب الله تا همیشه تاریخ زنده است.
اینجانب عروج اسطوره مقاومت و مجاهد خستگی‌ناپذیر، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان و جمعی از فرماندهان مقاومت را به محضر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدّ ظله العالی) و مردم شریف ایران و لبنان تسلیت عرض نموده و از خداوند سبحان برای ایشان مغفرت و علو درجات مسئلت می‌نمایم.
پیام تسلیت بهزیستی کردستان
در پیام اداره کل بهزیستی کردستان هم آمده است: شهادت مجاهد برجسته، مخلص و شجاع جبهه مقاومت و جهان اسلام، سید حسن نصرالله و یاران همراهش توسط رژیم بزدل و کودک کش صهیونیستی باعث تأثر و اندوه ملت‌های آزاده شد.
دشمنان اسلام و امت اسلامی باید بدانند که خون شهدای محور مقاومت به ویژه شهید سید حسن نصرالله، تزریق حیات جدیدی در رگ‌های مقاومت و انسجام گروه‌های مقاومت خواهد بود و آرمان مقدس ایشان در آزادی قدس شریف محقق می‌شود.
ضمن تسلیت شهادت سید حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان و جمعی از فرماندهان مقاومت اسلامی به تمام آزادگان جهان به ویژه رهبری معظم انقلاب و مردم مقاوم لبنان، اقدام سفاکانه جنایتکاران تروریستی را محکوم می‌کنیم.
به گزارش تسنیم؛ هواپیماهای رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه محله مسکونی حاره حریک در ضاحیه بیروت را به شدت و به صورت پیاپی بمباران کردند، مقاومت اسلامی لبنان عصر شنبه در بیانیه‌ای، شهادت «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله را تأیید کرد.
انتهای پیام/486/