خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 08 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

اسرائیل با جنگ همه‌جانبه به اهداف خود نمی‌رسد

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | یکشنبه، 08 مهر 1403 - 17:40
مقام کاخ سفید می‌گوید رژیم صهیونیستی نمی‌تواند با ایجاد یک جنگ همه‌جانبه، صهیونیست‌هایی را که گریخته‌اند به شمال فلسطین اشغالی بازگرداند.
لبنان،نفر،شهادت،رژيم،حمله،قرار،صهيونيست،شهدا

جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید در گفتگو با خبرنگاران گفت: «اسرائیل نمی‌تواند با ایجاد یک جنگ همه‌جانبه با حزب‌الله یا ایران، مردم را به خانه‌هایشان در شمال بازگرداند».
به گزارش سی‌ان‌ان، این مقام کاخ سفید همچنین اعلام کرد که آمریکا به گفتگو با مقامات صهیونیست درباره اقدامات بعدی در لبنان ادامه می‌دهد.
هواپیما‌های جنگی رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) برای هفتمین روز متوالی سراسر لبنان از جمله پایتخت آن را هدف قرار دادند.
ارتش صهیونیست ادعا می‌کند تنها اهداف نظامی را هدف قرار می‌دهد، در حالی که به گزارش خبرگزاری ملی لبنان، امروز دست کم ۱۱ نفر در حمله هوایی به خانه‌ای در شهر «العین» در دره بقاع به شهادت رسیدند.
افزون بر این، حزب‌الله لبنان امروز شهادت «نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی این جنبش را نیز تایید کرد.
همچنین، گفته شده که یک مرکز دفاع مدنی در شهر کوچکی در نزدیکی استان «صور» مورد حمله قرار گرفت و چهار نفر به شهادت رسیده و چندین نفر زخمی شدند.
(رژیم) اسرائیل که غزه را طی ۱۱ ماه گذشته با بمباران ویران کرده است، روز دوشنبه حمله به لبنان را آغاز کرد.
وزارت بهداشت لبنان می‌گوید از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی تا کنون بیش از ۷۰۰ نفر در سراسر لبنان به شهادت رسیده‌اند که شمار مجموع شهدا از هفتم اکتبر سال گذشته را به هزار و ۶۴۰ نفر می‌رساند.
در میان شهدا ۱۰۴ نفر کودک و ۱۹۴ نفر زن هستند.
مترجم: زهرا نجفی