خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 08 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره تحولات لبنان

تسنیم | سیاسی | یکشنبه، 08 مهر 1403 - 17:52
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد که توان بازدارندگی حزب الله حفظ شده و این گروه امکان ادامه عملیات را دارد. همچنین، آسیب جدی به شورای حزب الله لبنان وارد نشده و عملیات های این گروه متوقف نخواهد شد.
رژيم،صهيونيستي،كميسيون،رضايي،اطلاعاتي،عمليات،امنيت،جلسه،نصرا ...

ابراهیم رضایی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، از برگزاری جلسه امروز این کمیسیون در تاریخ هشتم مهرماه 1403 خبر داد.
رضایی با بیان اینکه در این جلسه که با حضور مقامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت امور خارجه برگزار شد، اعضا دیدگاه‌های خود را درباره مسائل روز کشور بیان کردند، ادامه داد: یکی از فرماندهان سپاه قدس در این جلسه تحلیلی از شرایط منطقه، به ویژه لبنان و حوادث اخیر بیروت ارائه کرد.
وی با اشاره به عملیات "طوفان الاقصی" گفت: این عملیات زخم عمیقی بر پیکره رژیم صهیونیستی وارد کرده و شکست اطلاعاتی و امنیتی بزرگی برای این رژیم محسوب می‌شود.
وی افزود: هدف رژیم صهیونیستی از حمله به غزه، انهدام حماس، آزادی اسرا و مدیریت نوار غزه بوده که به هیچ یک از این اهداف در طی یک سال اخیر نرسیده است.
همچنین، رژیم صهیونیستی به دنبال مهار حزب الله برای تأمین امنیت مناطق شمالی اسرائیل است و عملیات‌های امنیتی در این راستا ارزیابی می‌شود.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: این فرمانده همچنین به کمک‌های اطلاعاتی برخی کشورهای عربی و غربی به رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت که از سال 2006، این رژیم به دنبال ترور شهید سید حسن نصرالله و فرماندهان مقاومت بوده و با کمک‌های حامیان خود، اشراف اطلاعاتی بر رهبران مقاومت پیدا کرده است.
وی تأکید کرد که توان بازدارندگی حزب الله حفظ شده و این گروه امکان ادامه عملیات را دارد.
همچنین، آسیب جدی به شورای حزب‌الله لبنان وارد نشده و عملیات‌های این گروه متوقف نخواهد شد.
رضایی تصریح کرد: مسئولین وزارت امور خارجه نیز تحلیلی از شرایط کشور و اقدامات خود در ارتباط با قضایای اخیر ارائه کردند.
اعضای کمیسیون نیز نظرات خود را بیان کردند، از جمله عدم توجه به ضایعه ترور شهید نصرالله.
انتهای پیام/