خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 08 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

سیدحسن نصرالله تمام معادلات صهیونیست‌ها را به هم زده بود - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | یکشنبه، 08 مهر 1403 - 17:52
کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه سیدحسن نصرالله تمام معادلات صهیونیست ها را به هم زده بود، گفت: سید حسن نصرالله شخصیتی کاریزماتیک و فراتر از یک فرمانده نظامی و صاحب یک مکتب سیاسی نظامی منحصر به فرد بود.
نصرالله،مقاومت،جبهه،شهيد،صهيونيستي،لبنان،رژيم،سيدحسن،شهادت،پ ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تحولات این روزهای خاورمیانه جهان را در آستانه وقایع بزرگی قرار داده است، نگاه‌ها به سرزمین‌های زیتون است که سرسبزی‌اش در خون نهفته شده و غباری جلای زندگی را در آنجا پوشانده ، پوششی از جنایت‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی که حیات انسانی را دچار خفقان کرده و وحشیانه می‌تازد، تاختنی که دیگر رمقی برایش نمانده و قدرت پوشالی‌اش در حال فروپاشی است از این رو دست و پا زدنش‌هایش به اوج رسیده است و در غوغای ترور و جنایت سعی در حفظ بقای پایانی خود دارد، بقایی که جبهه مقاومت امانش را بریده و این رژیم وحشی افسار گسیخته را در آستانه فروپاشی قرار داده است.
سگ هار صهیونیستی اگرچه بی امان زنجیر پاره کرده و جولان می‌دهد و فرماندهان جبهه مقاومت را به شهادت می‌رساند اما خوب می‌داند که نفس‌های پایانی‌اش را می‌کشد و به خیال خامش با حذف فیزیکی رهبران مقاومت می‌تواند عمر منحوس خود را بقا دهد.
خیال خامی که رخصت جسارتی به این رژیم بخشید که در پی عملیات ناجوانمردانه " سیدحسن نصرالله" مرد بزرگ جبهه مقاومت و در راس حزب‌الله لبنان را به شهادت رساند، شهادتی که جهان را به واکنش علیه رژیم صهیونیستی وا داشت، شهادتی که دنیا را بیدارتر از قبل کرده و دنیا خواهان تاوان سنگین این جنایت است.
سید حسن نصرالله بزرگ‌مرد دنیای زیبای مقاومت که لبنان را در آغوش قدرت و تفکرات ناب خود حفظ کرد و حزب‌الله را به عنوان نقطه قوت جبهه مقاومت شکل داد، سال‌ها مجاهدت بدون عقب‌نشینی از او چهره‌ای قدرتمند در حرف و عمل ساخت که سران خبیث رژیم صهیونیستی را در مقابل تفکرات جنگی خود فلج نمود تا جایی که ترور این سید بزرگ سال‌ها در برنامه جنایت سگ‌های صهیونیستی قرار داشت، شهادت آرزوی این مرد بزرگ بود که با نگاهی کربلایی‌وار آن را توصیف و جزء زیبایی در آن نمی‌دید، مردی بزرگ که همواره خود را مرید مقام معظم رهبری می‌دانست و پا در رکاب و جان به فدایش بود.
خاورمیانه سنگین است از غمی که بر او تحمیل شد، جبهه مقاومت یتیم رهبری شده که وجودش سراسر عزت و قدرت بود، داغش برگ‌های سبز زیتون را سوزاند اما ریشه‌ها را ناب قدرت کرده است.
جنایت اسرائیل در ضاحیه لبنان با هدف ترور فرماندهان ارشد حزب‌الله اگرچه نتانیاهو را سرمست از موفقیت کرد و شهادت فرماندهان ارشد در راس سیدحسن نصرالله و همچنین سرتیپ پاسدار نیلفروشان را در پی داشت اما این سرمستی ظاهری دوام نخواهد آورد و اسرائیل نفس‌های پایانی خود را می‌کشد.
غم شهید نصرالله دل‌ها را منقلب کرده و دنیا را در مصیبت لبنان و جبهه مقاومت شریک ساخته است اما حزب‌الله قدرتمند‌تر از همیشه به خونخواهی رهبرش به پا می‌خیزد و قطعاً شهید سید حسن نصرالله خطرناک‌تر از سید حسن نصرالله برای صهیونیست‌ها خواهد بود.
محمد نقی‌پور کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه سیدحسن نصرالله خاص‌ترین فرمانده جبهه مقاومت بود با برشمردن ویژگی‌های آن، اظهار داشت: شخصیتی کاریزماتیک که با هوش و توان بالای خود توانست یک یگان چریکی را تبدیل به یک ارتش منسجم و قدرتمند در منطقه گرداند،او فراتر از یک فرمانده نظامی بود صاحب یک مکتب سیاسی نظامی که منحصر به فرد بوده و قطعا تکرار نخواهد شد.
وی شهید نصرالله را کابوس اسرائیل توصیف کرد و افزود: به معنای واقعی شهید نصرالله کابوس اسراییل بود که تمام معادلات صهیونیست‌ها را در منطقه بر هم زد.
این کارشناس سیاسی، خاطرنشان کرد: اوج قدرت شهید نصرالله سالهای 2000 و 2006بود، سال 2000 جنوب لبنان آزاد شد که فتح بابی برای پیروزی‌های بزرگ آینده بود و در سال 2006 جنگ تموز یا همان نبرد معروف 33 روزه که اسراییل دست به دامان غرب و امریکا شد تا نبرد به پایان رسد.
وی با بیان اینکه با شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان، حزب‌الله از بین نرفته و این جبهه یک تفکر ضد صهیونیستی است، تصریح کرد: یقیناً حزب‌الله از بین نرفته و نخواهد رفت همانطور که بعد شهید سیدعباس موسوی از هم نپاشید و پرچم مبارزه به دست با کفایت سیدحسن نصرالله رسیده بود، حزب الله یک تفکر ضدصهیونیستی است و با هدف آزادسازی قدس شریف و این تفکر و باور هیچگاه از بین نخواهد رفت هر چند رهبری قابل ممتاز و بی بدیل همچون سیدحسن نصرالله خلاء وجودیشان تاثیرگذار خواهد بود.
این کارشناس سیاسی با اشاره به اتحاد اقوام و ادیان توسط شهید نصرالله، اظهار داشت: شهید نصرالله در لبنان که دارای اقوام و ادیان مختلف بوده توانست انسجام و اتحاد ایجاد کند و گروه‌های مختلف لبنانی را همسو و هم جهت با حزب الله گرداند که اینکار در دوام و بقای حزب الله نقش مهمی داشته و خواهد داشت، او حتی فرزندش را در راه مقاومت و تقابل با صهیونیسم از دست داد و این نشان دهنده اوج ایمان و اخلاص یک فرمانده بزرگ است که ما کمتر در تاریخ سراغ داریم.
نقی‌پور، تصریح کرد: حزب الله راه سخت و دشواری بعد از شهید نصرالله در پیش دارد مخصوصا آنکه در حساس‌ترین و سرنوشت سازترین روزها وجود ارزشمندش از دست رفت، قطعا جبهه مقاومت و در راس آن حزب‌الله پاسخ خواهد داد ولی اینبار باید سطح پاسخ گسترده بوده و ایجاد بازدارندگی حتی مقطعی داشته باشد.
وی افزود: اتفاقات این یکسال اخیر و حذف رهبران جبهه مقاومت بی‌سابقه بود و اگر پاسخ متناسب داده نشود شرایط حاد و بحرانی خواهد شد.
به گزارش تسنیم، اکنون جبهه مقاومت قدرتمند‌تر از همیشه برای خونخواهی به پا می‌خیزد و تنفس نحس رژیم صهیونیستی را در این دنیا قطع خواهد کرد، به پا خواستنی که بعد از فرمایشات روز گذشته مقام معظم رهبری حجت و تکلیفی برای همگان شده است و با درایت و هدایت این دانشمند و رهبر جبهه مقاومت و جهان اسلام ، اسرائیل روزهای پایانی عمر منحوسش را سپری خواهد کرد.
انتهای پیام/.