خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 08 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

سیل و رانش سنگ‌ریزه بخشی از مازندران را فرا گرفت - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | یکشنبه، 08 مهر 1403 - 17:52
مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اشاره به شدت بارش باران در سه روز گذشته، از سیل و رانش واریزه در بخش هایی از استان خبرداد به طوری که سبب انسداد در برخی محورها شده است.
سوادكوه،رانش،بازگشايي،جاده،مسير،ادامه،سيلاب،ساري،مازندران،اع ...

حسینعلی محمدی شیرکلایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ساری با اشاره به حجم بارندگی‌های ششم و هفتم مهرماه و ادامه آن تا امروز اظهار داشت: عمده خسارت‌ها در نوشهر، سوادکوه، ساری و نور بوده و در بخش‌های دیگر استان نیز کم و بیش شاهد بارندگی و خسارات جزئی بودیم.
وی ادامه داد: در نور، بلده و چمستان نیز راه ارتباطی چند روستا قطع شده بود که با حضور دستگاه‌های مربوطه بازگشایی شد، در سوادکوه محور کسلیان و در بخش مرکزی نیز آب‌شستگی را در چند جاده و راه ارتباطی به همراه رانش واریزه‌ها داشتیم که بازگشایی شد.
مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران بیان کرد: در روستای پاجی ساری، رانش زمین، تخریب دیوارها و انسداد چهار دهنه زراعی رخ داد که در حال اصلاح این مسیر و بازگشایی دهنه‌های زراعی هستیم.
محمدی شیرکلایی با اشاره به شدت بارش، از آسیب به اراضی کشاورزی به ویژه در بخش دودانگه و سوادکوه خبر داد و گفت: روستاهایی ازجمله صفرآباد، خرم‌آباد و خوش‌نشان، تیلک، آتنی، و باباکلا انسداد مسیر را داریم و راهداری در حال بازگشایی است.
وی ادامه داد: عمده مشکل را در راه‌های روستایی داریم که بیشتر به واسطه حجم بارش و واریزه‌ها مشکلاتی را برای تردد ایجاد می‌کنند.
مدیرکل مدیریت بحران مازندران با بیان اینکه سیلاب بیشترین آسیب را به زیرساخت‌های استان می‌زند و هر ساله با این مشکل مواجهیم، خواستار ایجاد تناسب بین اعتبارات و خسارت‌های سیل شد.
سوادکوه نیازمند اعتبارات ملی سیلاب
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران نیز امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به رانش در محور پر تردد خطیرکوه، اظهار کرد: شرایط طبیعی خطیرکوه طوری است که اکنون جاده در کنار مناطق پر خطر قرار گرفته؛ هم به لحاظ ریزش کوه و هم طراحی هندسی راه که پیچ‌های خطرناکی را در مسیر داریم و برای رفع خطر، نیازمند هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف است.
عبدالرضا دادبود ادامه داد: شرایطی را باید فراهم کرد که پیمانکاران بخش خصوصی و سایر افراد که امکان فعالیت دارند مشارکت کنند تا این پیچ‌های خطرناک برداشته و مسیر ایمن‌سازی شود.
وی بیان کرد: با توجه به محدودیت منابع، حتما باید از ظرفیت افراد ذی‌نفغ استفاده کنیم؛ یعنی با مشارکت معدن‌داران خطیرکوه و دولت مشکل این جاده برطرف و البته پیش از آن، مسائل هندسی رعایت شود.
به گزارش تسنیم، محور سوادکوه هر ساله با بارش‌های فصلی دچار سیلاب و رانش می‌شود و نیازمند اعتبارات ملی است تا ایمن‌سازی جاده صورت بگیرد.
انتهای پیام/.