خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 08 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

‌حمید مولانوری‌‌ استاندار همدان شد‌ + سوابق

تسنیم | استان‌ها | یکشنبه، 08 مهر 1403 - 17:52
با شروع سیر تغییر و انتخاب استانداران دولت چهاردهم هجدهمین استاندار همدان بالاخره «حمید مولانوری» شد.
همدان،استاندار،عنوان،سياسي،استان،استانداري،دولت،كشور،حميد،كر ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، حمید مولانوری متولد سال 1351 و اصالتا کرمانی است که پیش از این به عنوان مدیرکل سیاسی وزارت کشور و استاندار خراسان جنوبی شناخته شده است.
از همان روزهای نخست تغییر دولت همدانی‌ها دست به کار شده و در محافل مختلف سیاسی به دنبال جمع‌بندی لیستی از گزینه‌های مورد تایید خود برای سکانداری استان همدان بودند.
بعد از معرفی شدن اسکندر مومنی زاده به عنوان وزیر کشور و گرفتن رای اعتماد از مجلس شدت برگزاری این جلسات در استان همدان قوت بیشتری گرفت و اسامی مختلفی برای میز استاندار همدان مطرح شد که نام آشنا‌ترین‌ها شامل علی‌اکبر بهنامجو به عنوان استاندار دولت دوازدهم، اسکندر صیدایی رئیس برنامه‌ و بودجه سابق همدان در دولت دوازدهم، سیدمجتبی حسینی معاون اقتصادی کنونی استان،حسین بی غم معاون سیاسی استان زنجان در دولت دوازدهم، طالقانی نژاد معاون سیاسی قم و کرمانشاه در دولت دوازدهم و همچنین مجید کیانپور و تورج فرهادی بود.
با اعلام این اسامی هر روز مسیر گمانه‌‌ها برای اینکه کدام گزینه بالاخره استاندار همدان خواهد شد رد خود را از مصاحبه با نمایندگان مجلس و اخبار درگوشی و غیر رسمی دنبال می‌کرد.
که در همین زمینه در چند نوبت رئیس مجمع نمایندگان استان همدان در مصاحبه با تسنیم در زمان‌های مختلف از افراد مختلفی از جمله صیدایی و کیانپور به عنوان جریمه‌های نهایی شده یاد می‌کرد اما در تمامی این مصاحبه‌ها تاکید بر نقش مشورتی داشت و وزارت کشور را صاحب امتیاز اصلی برای انتخاب استاندار همدان می‌دانست که در همین راستا هم از بردن نام حمید مولانوری و غراوی را به عنوان افراد و گزینه‌های کمیته انتصاب کشور سخن گفته بود.
حالا اما حمید مولانوری که گفته می‌شود در سوابق اجرایی خود مدیرکلی سیاسی حوزه وزارت کشور و استانداری خراسان جنوبی را دارد به عنوان استاندار به همدان می‌آید.
مولانوری چندی به عنوان گزینه مطرح برای استانداری یزد نامش در اخبار منتشر شده انتصاب استانداران از سوی حزب اتحاد ملت برای استانداری یزد نیز عنوان شد.
حمید ملانوری متولد 1351 در روستای حسین‌آباد بخش انار استان کرمان است.
وی در سال 1365 زمانی که تنها 15 سال سن داشت، به مدت سه ماه در جبهه حاضر شد.
وی مدیرکل سیاسی وزارت کشور هم شده بود و دارای مدرک کارشناسی الهیات و کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری است.
عضو هسته گزینش استان کرمان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بافت از سال 1376 تا 1378، بخشدار انار از تیر سال 1381 تا اردیبهشت سال 1385، مسئول روابط عمومی فرمانداری رفسنجان، شهردار بهرمان از سال 1386 تا سال 1393، معاون استاندار و فرماندار ویژه رفسنجان از سال 1393 تا مهر 96، مدیرکل سیاسی و تقسیمات کشوری استانداری کرمان و معاونت سیاسی و امنیتی استانداری کرمان و معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان در کارنامه وی دیده می‌شود.
حمید ملانوری استاندار جدید در گفت وگو با خبرنگار تسنیم ضمن تایید انتخابش به عنوان استاندار همدان گفت: اکنون در حال ورود به جلسه هیئت دولت هستم.
انتهای پیام/