خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 08 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

شیب صعودی مهاجرت پزشکان نگران‌کننده است - تسنیم

تسنیم | اجتماعی و حوادث | یکشنبه، 08 مهر 1403 - 17:52
رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به شیب صعودی مهاجرت پزشکان گفت: مهاجرت نخبگان به ویژه در حوزه پزشکی مسئله ای نگران کننده است چرا که کشور به پزشکان با کیفیت و متخصص نیاز دارد.
پزشكان،پزشكي،مهاجرت،كشور،كمك،شيب

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمد رئیس‌زاده، رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، شیب مهاجرت پزشکان را صعودی عنوان و اظهار کرد:‌ در حالی که تعداد کلی مهاجرت‌ها نسبتاً پایین است، هر مورد خروج پزشکان متخصص و فوق تخصصی می‌تواند آسیب‌زا باشد.
مهاجرت نخبگان به ویژه در حوزه پزشکی مسئله‌ای نگران‌کننده است؛ چرا که کشور به پزشکان با کیفیت و متخصص نیاز دارد.
وی افزود: حفظ و رعایت شأن جامعه پزشکی باید در اولویت قرار گیرد.
او به بررسی‌های انجام شده اشاره کرد که نشان می‌دهد مهم‌ترین دلیل مهاجرت پزشکان، به جز مسائل شخصی، عدم رعایت شأن و کرامت این قشر است.
وی همچنین بر ضرورت واقعی‌سازی تعرفه‌های پزشکی تأکید کرد و افزود: بیمه‌ها باید هزینه واقعی خدمات را پرداخت کنند.
در صورتی که بیمه‌ها تقویت شوند و تعرفه‌ها به ویژه برای پزشکان جوان به درستی تعیین گردد، می‌توان امیدوار بود که روند مهاجرت پزشکان کاهش یابد و به ماندگاری آنها در کشور کمک شود.
رئیس‌زاده خاطرنشان کرد: این تغییرات نه تنها به حفظ پزشکان کمک می‌کند بلکه می‌تواند به بهبود کیفیت خدمات پزشکی در ایران نیز منجر شود.
با توجه به افزایش شیب مهاجرت پزشکان و نیاز کشور به نخبگان پزشکی، اصلاح تعرفه‌ها و تأمین کرامت این قشر از جامعه به عنوان راهکارهایی حیاتی مطرح شده است.
بی‌تردید، توجه به این مسائل می‌تواند به افزایش ماندگاری پزشکان و بهبود نظام سلامت کشور کمک کند.
انتهای پیام/