خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 08 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

۹۵ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در استان سمنان جذب شدند

مهر | استان‌ها | یکشنبه، 08 مهر 1403 - 18:41
سمنان- استاندار سمنان از جذب ۹۵ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در استان خبر داد و گفت: اثرات این تسهیلات در افزایش اشتغال و ایجاد ثروت بوده است.
استان،سرمايه،سمنان،گذاران،اعتبارات،روستايي،توسعه

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی غروب یکشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان به میزبانی سالن جلسات یادگار امام (ره) استانداری سمنان بابیان اینکه ۱۰۰ درصد اعتبارات عمرانی استان جذب شدند، ابراز داشت: این موضوع امری بسیار ارزنده‌ای که به راه اندازی و اتمام پروژه‌ها کمک می‌کند.
وی با بیان اینکه بالغ بر ۹۵ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ نیز در استان جذب شدند، افزود: تخصیص جدید اعتبارات تسهیلات تبصره ۱۸ نیز به اشتغال فارغ التحصیلان و همچنین ایجاد ثروت در روستاها منتهی می‌شود.
استاندار سمنان با بیان اینکه آب شُرب روستایی، راه روستایی و مدارس روستایی نیز از دیگر اولویت‌هایی که باید از هم اکنون با در نظر گرفتن اعتبارات در دستور کار قرار گیرد، ابراز داشت: توسعه روستاها مانع مهاجرت بی رویه و موجب توسعه این مناطق می‌شود.
هاشمی با بیان اینکه رویکرد سرمایه گذاران به واسطه ویژگی‌ها و ظرفیت‌های موجود در استان بسیار افزایش یافته است، تصریح کرد: می‌بایست بروکراسی و کاغذ بازی اداری در این حوزه‌ها کاهش و سرمایه گذار را به حضور ترغیب کنیم.
وی بابیان اینکه در استان سمنان برای واگذاری زمین به سرمایه گذاران کمترین دغدغه وجود دارد، افزود: می‌بایست بیشتر پتانسیل‌ها، ظرفیت‌ها، محصولات و تولیدات و توانمندی‌های موجود در استان بیشتر برای سرمایه گذاران معرفی شود.