خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 08 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تشریح روند بررسی شکایات و پرونده‌ها در کمیسیون اصل نود مجلس

مهر | سیاسی | یکشنبه، 08 مهر 1403 - 18:46
سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی روند بررسی شکایات و پرونده‌ها در این کمیسیون را مطرح کرد.
كميسيون،نود،اصل،مجلس،بررسي

به گزارش خبرنگار مهر، علی کشوری در تشریح جلسه عصر امروز کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، گفت: در جلسه امروز کمیسیون اصل نود موارد و پرونده‌های مختلف واصله در ایام گذشته توسط اعضای هیئت رئیس این کمیسیون مطرح شد.
وی ادامه داد: این جلسه صرفاً با حضور اعضای هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی تشکیل شد و درباره پرونده‌هایی که در این کمیسیون مطرح بوده است، صحبت شد.
سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین موضوع بازرسی و نظارت میدانی کمیسیون اصل نود مجلس در حوزه‌هایی که به طرز کار دستگاه‌ها مرتبط می‌شود، مورد بررسی قرار گرفت که این نکات شامل ۱۵ مورد بود.
کشوری بیان کرد: در این ۱۵ نکته، درباره حوزه‌های مختلفی که کمیسیون اصل نود مجلس می‌تواند وارد شود بحث و تبادل نظر شد.
کشوری توضیح داد: کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، شکوائیه از طرز کار ارگان‌ها و دستگاه‌های مختلف در هر حوزه‌ای و در قوای سه گانه را بررسی می‌کند.
در واقع، اگر شکایتی از طرز کار دستگاه‌ها باشد، کمیسیون اصل نود مجلس پس از بررسی و در صورت صلاحدید، آن مواردی را که به وظایف کمیسیون مربوط باشد، بررسی می‌کند.