خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 08 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

صدها مجاهد دیگر از خون پاک سیدحسن نصرالله خواهد جوشید

تسنیم | استان‌ها | یکشنبه، 08 مهر 1403 - 18:52
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه راه شهدای مقاومت پر رهرو است و امروز جریان مقاومت مصمم تر از پیش راه شهیدان را ادامه خواهد داد، گفت: به اذن الهی از خون پاک شهید سید حسن نصرالله، صدها مجاهد وو نصرالله دیگر خواهد جوشید.
نصرالله،سيد،حسن،اسرائيل،الله،سيدحسن،مقاومت،لبنان،كشور،آستان، ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی در اجتماع روحانیون و طلاب مدارس علمیه مشهد که در محکومیت جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی در شهادت دبیرکل حزب الله لبنان، در مدرسه علمیه نواب مشهد برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت مظلومانه سید حسن نصرالله به محضر حضرت امام عصر(عج) و رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردم شریف لبنان و آزادگان عالم در سراسر جهان،اظهارداشت: صهیونیست جنایتکار تصور می‌کند، با شهادت این بزرگان و ریخت خون پاک این مجاهدان فی سبیل الله موانع تجاوزگری و ظلم‎شان برداشته می‎‌‌‌شود؛ اما نمی‌‎داند که به اذن الهی از خون پاک شهید سیدحسن نصرالله، صدها مجاهد و نصرالله دیگر خواهد جوشید.
وی افزود: اسرائیل سیدعباس موسوی بنیانگذار حزب الله را ترور کرد به امید نابودی این سازمان، اما پس از آن سیدحسن نصرالله درخشید و در مکتب او سربازان فداکار و مجاهدان جان برکفی همچون عماد مغنیه پرورش یافت؛ امروز نیز صدها عماد مغنیه در دورن حزب الله به وجود آمده است.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: همانگونه که با شهادت سیدعباس موسوی نه تنها پرونده حزب الله بسته نشد بلکه گسترده تر و فراگیرتر شد؛ اکنون نیز پس از شهادت سید حسن نصرالله به عنایت الهی، پرونده حزب الله و مقاومت در منطقه گسترده‌تر، بزرگتر و عمیق‌تر خواهد شد.
وی با اشاره به صدور فرمان این حمله تروریستی از نیویورک، عنوان کرد: فرمان این حمله از نیویورک به عنوان مرکز فتنه عالم صادر شد؛ معنای آن این است که اسرائیل تنها نیست و آمریکا و اروپا نیز در این کشتار و جنایت سهیم هستند؛ این فرمان گشودن باب جنهم برای باند تبهکار صهیونیسم،آمریکا و حامیانش بود و باب بهشت را برای سیدحسن نصرالله گشود؛ از شهادت این مجاهد نستوه متأثر هستیم اما به جایگاه معنوی رفیع او نزد پروردگار متعال غبطه می‌خوریم.
استکبار برای نجات اسرائیل تمام سرمایه خود را به میدان آورده است
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به شدت وحشی‏گری‌های رژیم صهیونیستی در حمله به غزه و لبنان، ابراز کرد: تا یک گروه و حکومت احساس نابودی نکند تمام سرمایه‎اش را به میدان نمی‌آورد؛ اینکه امروز استکبار و در رأس آنها آمریکا با تمام سرمایه‌‎شان به میدان آمده‌اند، نشان از احساس خطر جدی آنهاست؛ آنها می‌‏بینند که کشور جعلی اسرائیل در معرض اضمحلال و نابودی است.
وی افزود: استکبار تمام سرمایه مادی، تسلیحاتی و معنوی خود را به میدان آورده است؛ سرمایه معنوی آن‌ها یک عمر شعارهای دروغین حقوق بشر و قوانین بین المللی و جنگی است که همه را زیر پا گذاشته‏‌اند، تمام آن شعارها فریبنده دروغین را کنار گذاشته و پرده فریب و نقاب ریاکاری را از چهره برداشته‌اند، از این رو بدون توجه به افکار عمومی جهان به بیمارستان‌ها، مدارس و اردوگاه‎ها حمله می‎کنند؛ زیرا چاره‌ای برای ادامه حیات ننگین خود نمی‏بینند.
حجت الاسلام والمسلمین مروی عنوان کرد: رژیم صهیونیستی امروز در شرایطی قرار دارد که حاضر است تمام اعتبار مادی و معنوی خود را برای ادامه حیاتش بدهد؛ بخش قابل توجهی از افکار عمومی جهان را از دست داده و بسیاری از اساتید و دانشجویان در دانشگاه‎های آمریکا علیه این رژیم غاصب به تظاهرات برخاسته‌اند و تحمل این صحنه‎ها برای آن‎ها سخت است.
ویژگی‌های برجسته فردی و معنوی شهید نصرالله
تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان برخی شایستگی‎‌ها و صلاحیت‌های بی‌نظیر فردی، معنوی و رفتاری سید حسن نصرالله را برشمرد و با اشاره به روایتی از امیرالمؤمنین علی(ع) که خطاب به شیعیان می‌فرمایند، «اَعینونی بِوَرَعٍ وَ اجتِهادٍ وَ عِفَّةٍ وَ سُدادٍ؛ مرا با پرهیزکارى، اجتهاد، عفت و پیمودن راهِ درست یارى دهید.» تصریح کرد: سید حسن نصرالله، سید مقاومت از تمام ویژگی‌های مورد ذکر امیرالمؤمنین(ع) در این روایت برخواردار بود.
وی توسل به ساحت مقدس حضرات معصومین(ع) و نقش مؤثر آن در موفقیت‏‌های سید حسن نصرالله را برجسته خواند و ابراز کرد: سید حسن نصرالله علاوه بر ایثارها و فداکاری‌های کم نظیر و برخورداری از نبوغ فوق‌العاده، با ایمان خالص به وعده‌های پروردگار و توسل به ساحت مقدس اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بسیاری از گره‏‌های جریان مقاومت را باز کرد و پیروزی‌های ناممکنی را ممکن کرد؛ حاصل مجاهدت‌های این مرد بزرگ، شکست نقشه‌های اسرائیل برای لبنان و کوتاه شدن دست صهیونیسم جنایتکار و داعش از خاک این کشور بود.
حجت الاسلام والمسلمین مروی با بیان اینکه سید حسن نصرالله در هر فرصتی که به ایران می‌آمد، زیارت بارگاه مطهر امام رضا(ع) جزو برنامه‌های قطعی ایشان بود، خاطرنشان کرد: این بزرگ مرد جبهه مقاومت اگر حتی برای دو یا سه ساعت فرصت داشت، به زیارت حرم مقدس حضرت رضا(ع) می‌آمد و همواره به توسل به حضرات معصومین(ع) تأکید داشت و رمز اصلی پیروزی در جنگ 33 روزه را عنایات حضرت زهرا سلام الله علیها عنوان می‏‌کرد.
«شهید نصرالله» تمام عمر خود را به جهاد در راه خدا گذراند
تولیت آستان قدس رضوی دومین ویژگی سید حسن نصرالله را «تلاش شبانه روزی در مسیر جهاد» معرفی و ابراز کرد: این مجاهد کبیر و پرچمدار مقاومت سال‌ها از یک زندگی آرام، معمولی و امکانات عادی که تمام انسان‌ها از آن بهره‌مند هستند، محروم و از جوانی در راه جهاد برای خدا بود؛ خودش می‌گفت «من گاهی برای چند ماه خورشید را نمی‌‎بینم و روز و شب را فقط با ساعت تشخیص می‌دهم.» اما تمام این سختی‌ها و دشواری‎‌ها را با آغوش باز، اعتقاد و باور قلبی برای آزادی قدس شریف و نجات امت اسلام از ظلم صهیونیست پذیرفته بود.
وی افزود: رژیم غاصب صهیونیستی دوبار طی سال‌های 2000 و 2006 برای اشغال بخش‎‌هایی از خاک لبنان به این کشور حمله کرد، آن کسی که در مقابل این اشغالگران بی‌رحم ایستاد و از خاک لبنان دفاع کرد و حتی اجازه نداد یک وجب را صهیونیست‎‌ها اشغال کنند، جریان حزب الله با رهبری سید حسن نصرالله بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین مروی اظهار کرد: تمام توجه سیدحسن نصرالله به مقاومت بود و در این راه از هرگونه تلاش، فداکاری و تحمل سختی و رنجی مضایقه نمی‌کرد؛ این سید مقاومت با تلاش‌های خود خونی تازه در رگ‌های مسلمانان و ملت‎‌های مظلوم لبنان و فلسطین تزریق و هزاران رزمنده شجاع، فداکار و لایق را تربیت کرد که توانستند با کمک شهید حاج قاسم سلیمانی سوریه و لبنان را از لوث وجود جریان فاسد داعش پاک کنند و در این راه شهیدان فراوانی را تقدیم اسلام کردند.
وی گفت: در جنگ شش روزه 1967 اعراب با اسرائیل، چندین کشور عربی با اسرائیل جنگیدند و طی یک هفته شکست خوردند اما در جنگ 33 روزه با اسرائیل حزب الله که تنها یک جریان بود؛ اسرائیل را شکست داد، این همان نصرت الهی است و وعده خداوند برای کسانی است که در مسیر خدا حرکت می‏‌کنند.
«سداد و استقامت»، خصیصه سیدحسن نصرالله بود
تولیت آستان قدس رضوی دیگر ویژگی سیدحسن نصرالله را برخورداری از «سداد» به معنای استقامت و محکم بودن در سختی‌های راه خدا معرفی و اظهار کرد: سداد و استقامت لازمه‌ی یک مؤمن است و سید حسن نصرالله در فکر، گفتار و عمل محکم بود؛ همواره سخنان و مواضع ایشان در اتفاقات منطقه تأثیرگذار بود و سیاستمداران عالم به سخنان و مواضع او توجه می‎کردند؛ در قامت یک سیاست مدار برجسته در سطح بین الملل مطرح و از هوش سرشار، شناخت صحیح، تحلیل دقیق از مسائل منطقه و جهان با بیان قوی و قاطع برخوردار بود.
حجت الاسلام والمسلمین مروی ولایتمداری و ولایت پذیری را از دیگر ویژگی‌های شاخص و بازر سیدحسن نصرالله خواند و عنوان کرد: این سید مقاومت در مکتب امام خمینی(ره) تربیت یافت و رشد کرد؛ ایشان در مقابل رهبر معظم انقلاب اسلامی حقیقتاً خود را یک سرباز تلقی می‌کرد و از معظم له تبعیت محض داشت و این ویژگی از رموز موفقیت این مجاهد بزرگ بود؛ از این جهت رهبری معظم در پیام‌شان فرمودند «سیدحسن نصرالله یک راه و مکتب است.»
عزت و اقتدار کشور در گروی تبعیت از رهبری است
تولیت آستان قدس رضوی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به برخی شبهه افکنی‌ها و زیر سؤال بردن نهادهای مهم کشور؛ گفت: در برخی صفحات مجازی، گفتگوها و غیره، بعضاً مطالبی بیان می‎‌شود که چرا در مقابل رژیم صهیونیستی فلان اقدام صورت نگرفته، بدانیم هنگامی که نهادی مهم، مخلص، امتحان داده و وفادار به نظام و رهبری زیر سؤال برده می‌‎شود، غیر مستقیم جایگاه رهبری زیر سؤال می‏‌رود؛ عزت و اقتدار انقلاب و کشور در گروی تبعیت محض، اطاعت و اعتماد کامل به رهبر انقلاب است.
وی افزود: هر نغمه شومی که تحت هر عنوانی، انقلابگری یا غیر انقلابیگری، جایگاه ولایت را هدف قرار دهد یا بخواهد در باور، اعتماد و اعتقاد مردم به رهبری معظم کوچکترین خللی مستقیم یا غیرمستقیم ایجاد کند، نفوذی دشمن است یا در زمین دشمن بازی می‎‌کند.
حجت الاسلام والمسلمین مروی گفت: نباید تحت تأثیر ظواهر، الفاظ و نقاب‌های فریبنده قرار گرفت، شاخصی که در تمام سال‌های پس از انقلاب کشور را از گردنه‌های خطرناک و هولناک به سلامت و پیروزمندانه عبور داده، اعتماد به رهبری معظم است؛ سید حسن نصرالله که خودش در قله بود، انقدر با معرفت و تیزهوش بود که خود را در همه حال سرباز ولی امر می‌‎دانست.
انتهای پیام/282/.