خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 08 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

جشنواره ملی زعفران آبان ماه در خراسان رضوی برگزار می‌شود - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | یکشنبه، 08 مهر 1403 - 18:53
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی، گفت:اولین جشنواره ملی زعفران با رویکرد اقتصادی و توسعه گردشگری در خراسان رضوی برگزار می شود.
استان،گردشگري،رضوي،خراسان،اقتصادي،اشاره،استانداري،حوزه،هماهن ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، حسن نوری زاده، در حاشیه افتتاح هتل فضیلت و ورود این هتل به چرخه صنعت گردشگری استان به اهمیت ویژه زنجیره‌های ارزش در استان خراسان رضوی اشاره و اظهارداشت: یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های اقتصادی استان را در حوزه گردشگری و کشاورزی، به ویژه در زمینه تولید و صادرات زعفران، است.
وی بیان کرد: نخستین جشنواره ملی زعفران از 3 تا 5 آبان‌ماه در استان برگزار می‌شود.
این جشنواره با رویکرد اقتصادی و توسعه گردشگری، به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای استان، زمینه‌ای برای معرفی زعفران به بازارهای بین‌المللی و جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید خواهد بود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی افزود: بیش از 95 درصد اقتصاد استان خراسان رضوی وابسته به بخش خصوصی است و فعالان اقتصادی، به ویژه در صنعت زعفران و گردشگری، نقشی اساسی در رونق اقتصادی استان دارند.
نوری زاده با اشاره به اهمیت هتل‌داری و صنعت گردشگری، تاکید کرد: خراسان رضوی سالانه پذیرای 31 میلیون زائر است و برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای برای جذب و ماندگاری بیشتر زائران و گردشگران در دستور کار قرار گرفته است.
وی گفت: امروز بیش از 51 درصد هتل‌های کشور در خراسان رضوی مستقرند و این نشان‌دهنده اهمیت ویژه گردشگری در این استان است لذا از دولت درخواست داریم حمایت‌های بیشتری از هتل‌داران به ویژه در زمینه تامین انرژی، مالیات و بیمه اجتماعی ارائه کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد:در حال حاضر هتل‌ها به عنوان واحدهای صنعتی محسوب نمی‌شوند و این موضوع باعث افزایش هزینه‌های بیمه و انرژی برای هتل‌داران شده است.
نوری زاده خواستار هم‌سطح‌سازی هزینه‌ها با سایر بخش‌های صنعتی شد تا انگیزه بیشتری برای سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری ایجاد کنند.
معاون اقتصادی استانداری همچنین به دستاوردهای اخیر در حوزه گردشگری اشاره کرد و افزود: طی سه سال گذشته، 168 پروژه بزرگ گردشگری به بهره‌برداری رسیده که این پروژه‌ها نقش به سزایی در رونق اقتصادی استان داشته‌اند.
وی همچنین به ارتباط نزدیک میان گردشگری و توریسم سلامت اشاره کرد و این دو حوزه را به عنوان نقاط قوت اقتصاد استان معرفی کرد.
نوری زاده با اشاره به مشکلات موجود در حوزه مسکن تاکیدکرد:خراسان رضوی به دلیل وجود بارگاه امام رضا (ع)، همواره مقصدی مطلوب برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف از جمله مسکن و هتل‌داری بوده است که با همکاری و هماهنگی نهادهای دولتی و خصوصی، فرآیندهای لازم برای توسعه بیشتر این بخش فراهم شده است و آمادگی کامل برای جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید در این حوزه وجود دارد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش، از آمادگی استانداری برای همکاری با هتل‌داران و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی خبرداد و گفت: اگر سهمیه مورد نظر برای ساخت و توسعه هتل‌ها به خراسان رضوی تعلق گیرد، این استان آماده است تا فرآیندهای اجرایی لازم را به سرعت انجام دهد.
وی به اهمیت بازسازی و نوسازی هتل‌ها و مهمان‌پذیرها اشاره کرد و افزود: بسیاری از واحدهای اقامتی استان نیاز به بازسازی دارند تا بتوانند خدمات با کیفیت‌تری به زائران و گردشگران ارائه دهند.
نوری‌زاده به مشکلات مربوط به افزایش هزینه‌های انرژی و سایر معضلات اقتصادی هتل‌داران اشاره کرد و از دولت خواست که حمایت‌های بیشتری به این بخش اختصاص دهد تا بتواند روند رو به رشد گردشگری در استان را حفظ کند و از نمایندگان مجلس و مدیران استانی درخواست کرد تا تلاش بیشتری در راستای حمایت از فعالان حوزه گردشگری و هتل‌داری داشته باشند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی از برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی در استان خراسان رضوی به عنوان یکی از راهکارهای جذب گردشگر یاد کرد و افزود: این نمایشگاه‌ها می‌توانند در توسعه صنعت گردشگری استان و رونق اقتصادی آن نقش مهمی ایفا کنند.
نوری‌زاده ابراز امیدواری کرد: با همکاری دولت و بخش خصوصی، استان خراسان رضوی بتواند به عنوان قطب اصلی گردشگری و کشاورزی کشور، سهم بیشتری از بازارهای بین‌المللی کسب کند و خدمات بهتر و باکیفیت‌تری به زائران و گردشگران ارائه دهد.
انتهای پیام/282/.