خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 08 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تصویب بند‌های اساسنامه سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای در کمیسیون عالی برنامه و بودجه

باشگاه خبرنگاران | اجتماعی و حوادث | یکشنبه، 08 مهر 1403 - 19:30
امروز و در نشست پایانی کمیسیون عالی برنامه و بودجه هیئت دولت، این کمیسیون مجدداً با سه بند کلیدی اساسنامه سازمان آمـوزش فنی و حرفه‌ای کشور موافقت کرد.
سازمان،كشور،بودجه،مالي،تصويب،تعاون،رييس،رفاه،فني،آموزش

در نشست امروز که با حضور پورمحمدی رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و با دعوت از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و عظیمی رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برگزار شد، بند‌های مالی اساسنامه شامل "هزینه‌کرد حداکثر نیم در هزار اعتبار هر طرح تملک دارایی سرمایه ای"، "دو درصد (۲%) از منابع حاصل از فروش کالای قاچاق و فروش اموال تملیکی" و اختصاص یک در هزار مزد کارگران در هر ماه، توسط کارفرمایان، صاحبان صنایع و بنگاه‌های اقتصادی" تصویب و برای تصویب و ابلاغ نهایی به هیئت دولت ارسال شد.
این بندها، پیش از این در جلسه ۱۷ مرداد با حضور پورمحمدی رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه کشور، مرتضوی وزیر وقت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و عظیــمی معاون وزیـر و رئیس سـازمان آمـوزش فنـی و حـرفه‌ای کشور، تصویب شده بود، اما با دستور آقای عارف معاون اول رییس جمهور، مقرر شد با حضور وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز بررسی شود.
خمسه دبیر کمیسیون برنامه و بودجه دفتر هیئت دولت با بیان اینکه احتمالاً در جلسه هفته آینده هیئت دولت، این بند‌ها تصویب و برای اجرا، ابلاغ می‌شود، تصریح کرد: مقرر شد بند‌های پیشنهادی در احکام دائمی بودجه سالیانه آورده می‌شود.
عظیمی رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور نیز گفت: بند‌های مالی اساسنامه سازمان پیش از این، در بیش از ۱۰ جلسه از جمله در جلسات داخلی با حضور اعضا، جلسات کمیته‌های تخصصی اولیه و توجیهی، کمیته‌های تخصصی، کمیته فرعی و اصلی و یک بار طرح در دولت و برگشت برای اصلاح، بررسی شده بود.
به گفته معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با دائمی شدن بند‌های سه گانه مالی در احکام بودجه سالانه آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، هر سال، نیازی به رایزنی برای آورده شدن این بند‌ها در بودجه سالیانه نیست.
وی افزود: با اجرای بند‌های سه گانه، کلیه درآمد‌های حاصله، از اول فروردین ۱۴۰۳ برای سازمان محاسبه و اعمال خواهد شد.
عظیمی افزود: تصویب نهایی بند‌های مالی سه گانه، علاوه بر آورده مالی (بالغ بر صد‌ها میلیارد تومان)، سهم بسزایی در ارتقای مهارت آموزی در کشور به ویژه مهارت افزایی جامعه کارگری و بهبود کیفیت اجرای مأموریت‌های کلیدی و راهبردی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خواهد داشت.