خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 08 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

فراخوان سومین جشنواره منطقه‌ای تئاتر طنز تی تالی ایوان اعلام شد

مهر | استان‌ها | یکشنبه، 08 مهر 1403 - 20:41
ایلام-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: فراخوان سومین جشنواره منطقه‌ای تئاتر طنز تی تالی ایوان اعلام شد.
جشنواره،آثار،موضوعات،استان،آذر،ارسال،نگاه،برگزار،اشاره،ماه

به گزارش خبرنگار مهر، علی هلشی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان این خبر اظهار کرد: سومین جشنواره منطقه‌ای تئاتر طنز استان به میزبانی شهرستان ایوان و به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، مؤسسه فرهنگی هنری دریچه روشن زاگرس و همچنین انجمن هنرهای نمایشی استان برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه با توجه به گستره منطقه‌ای و بخش تحکیم اقوام محدودیت زبانی در ارسال آثار وجود ندارد، گفت: از جمله موضوعات این جشنواره می‌توان به آسیب‌های اجتماعی از قبیل خودکشی، اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی و آسیب‌های آن بر تفکر فرزندان و نسل نوجوان و جوان انقلاب، نگاه نو و استفاده از موضوعات روز با نگاه طنز هنرمندانه، محیط زیست، آب حیات وحش و موضوعات شامل آن، موضوعات خانوادگی، فرزندآوری و نگاه ویژه مقام معظم رهبری در این خصوص و نیز نگاهی به رسومات و آیین‌های بومی و محلی اشاره کرد.
وی با بیان اینکه جشنواره در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی برگزار می‌شود، گفت: آثار تولیدی سال ۱۴۰۲ و ۱۴۳ مورد پذیرش جشنواره خواهند بود و ارائه مجوز کتبی از نویسنده طرح و نمایشنامه الزامی است و در غیر این صورت گروه از رقابت حذف خواهد شد.
هلشی بیان کرد: کلیه آثار ارسالی به جشنواره به صورت فیلم بازبینی خواهد شد و شرکت کنندگان لازم است فیلم آثار تولیدی خود را با کیفیت و بدون برش به دبیرخانه ارسال نمایند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره ۱۶ آذر ۱۴٠۳ است، اظهار داشت: بازبینی آثار ارسالی ۱۷ لغایت ۱۹ آذر ماه و اعلام نتیجه گروه‌های برگزیده ۲٠ آذر ماه خواهد بود و آیین اختتامیه نیز یکم دی ماه برگزار می‌شود.