خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 09 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

لزوم بازگشت دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل

مهر | اجتماعی و حوادث، استان‌ها | یکشنبه، 08 مهر 1403 - 22:24
اهواز - استاندار خوزستان بر ادامه جدی طرح شهید محمودوند به‌منظور بازگشت دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به مدرسه تاکید کرد.
تحصيل،بازمانده،آموزش،محراب،حسيني،پرورش،كمك

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حسینی محراب عصر امروز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: خوشبختانه اقدامات خوبی توسط شورای آموزش و پرورش استان انجام شده است و امروز نیز برنامه‌های مرتبط در این شورا به تصویب رسید.
وی افزود: از جمله دستورکارهای نشست امروز در خصوص دانش‌آموزان لازم التعلیم (بازمانده از تحصیل) بود که به دلایل مختلفی از آموزش محروم شده‌اند که در قالب طرح شهید محمودوند به این افراد جهت بازگشت به تحصیل کمک خواهد شد.
حسینی محراب ادامه داد: در همین زمینه راهکارهای رفع موانع و کمک دستگاه‌ها و دولت مورد بحث و بررسی قرار گرفت و امیدواریم در سال تحصیلی جاری تعداد دانش‌آموزان بازمانده تحصیل را کاهش دهیم.
استاندار خوزستان اظهار کرد: از خیران که در ساخت مراکز آموزشی، درمانی، مساجد و … مشارکت دارند دعوت می‌کنیم به این دانش‌آموزان کم برخوردار کمک کنند تا بتوانند آینده خود را بسازند.
وی تصریح کرد: در سال گذشته چهار هزار نفر از کادر آموزشی و کارشناسان به صورت چهره به چهره با خانواده‌ها و دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل صحبت کردند و در نتیجه این تلاش‌ها تعداد قابل توجهی از این افراد به مدرسه بازگشتند که از همه آنها تشکر و قدردانی می‌کنم.
حسینی محراب تاکید کرد: از مسئولان آموزش و پرورش انتظار داریم طرح شهید محمودوند را با جدیت ادامه دهند و زمینه ساز بازگشت دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به مدرسه شوند.