خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 09 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

برنامه ایجاد ۶۹ هزار شغل در خوزستان برای سال جاری

مهر | استان‌ها | یکشنبه، 08 مهر 1403 - 22:30
اهواز - استاندار خوزستان گفت: حدود ۶۹ هزار شغل در سال جاری برای استان خوزستان در نظر گرفته شده که باید ایجاد شود، این موضوع در فواصل مختلف رصد و پیگیری می‌شود.
خوزستان،استان،حتماً،استاندار،اشتغال،چرخه،اعتبارات،ماه،اعلام،ق ...

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حسینی محراب عصر امروز یکشنبه در جلسه شورای اشتغال خوزستان که در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد اظهار کرد: حدود ۶۹ هزار شغل در سال جاری برای استان خوزستان در نظر گرفته شده که باید ایجاد شود، این موضوع در فواصل مختلف رصد و پیگیری می‌شود که امروز یکی از آن پیگیری‌ها و نظارت‌ها با انجام شد.
استاندار خوزستان گفت: حدود ۲۰ دستگاه آمار و ارقام خوبی ارائه کردند اما برخی عملکرد ضعیفی داشتند که حتماً مورد بررسی قرار می‌گیرد و باید به مسئولین آنها در مرکز اطلاع داده شود مبنی بر اینکه مدیرشان در استان توان اجرای تعهداتی که در مرکز و استان پذیرفته نداشته، حتماً تذکر و برخورد صورت گیرد و حتی تغییر صورت گیرد تا جریان اشتغال یک چرخه رو به رشد داشته باشد.
وی افزود: حتی می‌توان آمار دقیق را بیان کرد تا تلنگری برای مسئولان باشد که باید حتماً در مقابل مردم پاسخگو باشند.
استاندار خوزستان موضوع دیگر را اعتبارات کسب و کارهای خانگی اعلام و عنوان کرد: کسب و کارهای خانگی بیشتر مربوط به حاشیه شهر، برخی محله‌های شهری و روستاها است که یک اشتغال مولد به شمار می‌رود.
خانم خانه دار یا آقایی که قصد دارد در کنار خانواده اش کار تولیدی راه اندازی کند نیاز دارد که سیستم بانکی تسهیلات با بهره کم در اختیارش قرار دهد.
حسینی محراب ادامه داد: با توجه به اینکه تخصصی اعتبارات بنا به دلایلی دیر اعلام شده بود اما از ۲ ماه گذشته تخصیص اعتبارات اعلام شده لذا دستگاه‌ها باید با فعالیت مضاعفی که انجام می‌دهند از هیأت مدیره بانک سهمیه خوزستان را دریافت کنند و در اختیار متقاضیان قرار دهند.
وی بیان کرد: غیر از سه بانک که عملکردشان رضایت بخش بود مابقی بانک‌ها عملکرد مناسبی نداشتند که به آنها تذکر لازم داده شد، همچنین مقرر شد حتماً تا پایان ماه جاری و آبان ماه تمام اعتباراتی که برایشان تخصیص داده شده را در اختیار متقاضیانی که پرونده تشکیل شده و از طرف دبیرخانه مستقر در اداره کل تعاون کار و رفاه امور اجتماعی وجود دارد، با معرفی وام به آنها پرداخت شود.
استاندار خوزستان افزود: امیدواریم با این چرخه و نظارت که وجود دارد، در نیمه دوم سال که فعالیت و کار تولیدی در استان رنگ و رونق بیشتری می‌گیرد بتوانیم افرادی که در این بخش فعال هستند از نگرانی رها کنیم و با تسهیلات کم بهره به چرخه تولید و اشتغال در استان کمک کنیم.