خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 09 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

توسعه هنرستان ها در دستور کار آموزش و پرورش استان البرز است

مهر | استان‌ها | یکشنبه، 08 مهر 1403 - 23:06
کرج- مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: توسعه هنرستان ها در دستور کار آموزش و پرورش استان البرز است.
استان،البرز،آموزش،درصد،پرورش،توسعه

به گزارش خبرگزاری مهر، علی حجرگشت در نشست شورای آموزش و پرورش استان البرز که با حضور عبداللهی استاندار البرز و سایر مسئولین استانی برگزارش شد، گفت: توسعه هنرستان‌ها در دستور کار آموزش و پرورش استان البرز است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز ضمن عرض تسلیت برای شهادت مجاهد بزرگ و رهبر جبهه مقاومت لبنان شهید سید حسن نصرالله افزود: صبح امروز در تمامی مدارس استان یاد و خاطره این شهید بزرگوار گرامی داشته شد.
حجرگشت در ادامه با اشاره به برنامه هفتم توسعه کشور و لزوم گسترش هنرستان‌ها در استان افزود: بنابر برنامه هفتم توسعه در پایان این برنامه باید ۵۰ درصد دانش آموزان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای تحصیل کنند و از این نظر تکلیف ما گسترش آموزش هنرستانی در استان است؛ وزارت آموزش و پرورش این درصد را ۴۵ درصد تعیین کرده است که استان البرز در حال حاضر با ۴۶ درصد نسبت به درصد اعلام شده از سوی وزارت آموزش جلوتر قرار دارد.
وی در ادامه با اشاره به توسعه هنرستان‌های جوار گفت: استان البرز یکی از استان‌هایی صنعتی کشور است و کارخانجات زیادی در استان حضور دارند که با ایجاد هنرستان‌های جوار، هم زمینه ایجاد مهارت شغلی برای دانش آموزان و هم تأمین نیروی کار ماهر برای صنایع استان ایجاد می‌شود.