خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 09 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

بایدن: باید مانع از جنگ تمام عیار در منطقه شویم

مهر | بین‌الملل | دوشنبه، 09 مهر 1403 - 00:40
رئیس جمهور آمریکا بار دیگر مدعی تلاش برای جلوگیری از جنگ همه جانبه در خاورمیانه شد.
آمريكا،بايدن،خاورميانه،وقوع،تسليحات،اجتناب،استقرار،صهيونيستي

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، آمریکا در حالی که تأمین کننده تسلیحات مورد نیاز برای رژیم صهیونیستی در توحش علیه مردم لبنان و غزه است به صورت ریاکارانه خواستار کاهش تنش‌ها و استقرار صلح در منطقه می‌شود.
بر این اساس، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به پرسشی از سوی یک خبرنگار درباره احتمال یک جنگ همه جانبه در خاورمیانه گفت: ما باید از وقوع این مسئله جلوگیری کنیم.
اجتناب از وقوع این مسئله ضروری است.
با این حال، رئیس جمهور آمریکا از ارائه جزئیات بیشتر درباره چگونگی جلوگیری از وقوع یک جنگ تمام عیار در خاورمیانه اجتناب کرد.
بایدن همچنین وعده داد با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره شرایط خاورمیانه و استقرار صلح تماس تلفنی برقرار خواهد کرد، مسئله‌ای که هیچ چارچوب زمانی برای آن مشخص نشده است.
استفن والت، استاد برجسته روابط بین الملل و استاد دانشگاه هاروارد که به دلیل کتاب مشهورش "لابی اسرائیل و سیاست خارجی آمریکا" که با جان مرشایمر، بزرگترین استراتژیست حال حاضر جهان نگارش شده است، شناخته می‌شود به تازگی با حمله به سیاست خارجی بایدن اعلام کرد: اگر دولت آمریکا مخالف اقدامات اسرائیل در منطقه است نباید اسباب آن را که تسلیحات و بمب است در اختیار تل آویو قرار می‌داد.