خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 09 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

آیند‌ه‌ای روشن در مقابل جبهه مقاومت می‌بینیم/ انتقام الهی از اسرائیل و آمریکا به‌زودی محقق می‌شود

باشگاه خبرنگاران | سیاسی | دوشنبه، 09 مهر 1403 - 06:06
محمودی گفت: در برابر شهادت سید حسن نصرالله یک آینده روشن در مقابل جهان اسلام و جبهه مقاومت می‌بینیم و دشمن نمی‌تواند از آن فرار کند.
مقاومت،جبهه،سيد،حسن،اسلام،مجلس،جهان،نصرالله،شهادت،جنايتكار،ا ...

سید مرتضی محمودی سخنگوی فراکسیون مقاومت مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره تاثیر شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در معادلات منطقه گفت: این ترور ناجوانمردانه و این جنایت ددمنشانه خسارت بزرگ برای جهان اسلام و جبهه مقاومت است و نمی‌توانیم منکر این شویم که ثلمه عجیبی به امت اسلام و آزادگان جهان وارد شده و نمی‌توانیم منکر شویم که دشمن سفاک و خون‌خوار صهیونیستی با کمک آمریکای جنایتکار ضربه سختی به ما نزده، چون شهادت سید حسن نصرالله ضربه‌ای سنگین، سخت و ناراحت‌کننده است.
وی اظهار کرد: سابقه خون‌های بر زمین ریخته شده و سابقه جنایات متعدد ظالمین در عالم و جریان‌های جنایتکار و خون‌ریز در دنیا نشان داده که به‌ویژه در مقابله و مواجهه با جبهه حق هرقدر از خون مظلوم بر زمین ریخته شود و هرقدر از مجاهدان راه حق به شهادت می‌رسند مسیر آزادی‌خواهی، حق طلبی و ریشه درخت مقاومت در جهان قوام بیشتری پیدا می‌کند.
نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس بیان کرد: با شهادت سید عزیز ما نه‌تن‌ها آمریکا و اسرائیل به هیچیک از اهدافشان نخواهند رسید بلکه به‌طور دقیق آینده منطقه و آینده خود را دچار تزلزل و نگرانی بی‌حدومرزی کردند، چون خون این شهید و جنایاتی که اینها مرتکب شدند در انسجام جبهه مقاومت نقش دارد و یک عزم جدید و جدی‌تری را در برابر دشمن ایجاد خواهد کرد.
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس بیان کرد: خون سید حسن نصرالله در واقع اندوه و مصیبت بزرگی را برای ما به همراه دارد و فقدان این سید عزیز خسارت بزرگی است، اما این خسارت‌ها به معنای مضمحل شدن و از بین رفتن ساختار مقاومت و تضعیف قلوب مقاومین و مجاهدین نخواهد بود و ما براساس سنت‌های الهی معتقدیم که انتقام الهی از این رژیم و از آمریکای جنایتکار به‌زودی محقق خواهد شد علاوه بر آن انتقام به‌دست فرزندان رسول‌الله و به‌دست امت اسلام و جبهه مقاومت در میدان عمل به‌زودی تحقق می‌یابد و براساس سنت الهی وعده انتقام الهی براساس خون‌خواهی که جبهه مقاومت و امت اسلام از آنها خواهند داشت آنها زمینگیر خواهند شد و روز خوش نخواهند دید.
محمودی تاکید کرد: ما با هر شهادتی مستحکم‌تر می‌شویم و این یک قاعده و یک رویه ایدئولوژیک در جهان اسلام و در جبهه مقاومت هست.
امروز آیا با این همه خون‌هایی که به زمین ریخته شده آیا خللی در مقاومت فلسطین ایجاد شده؟
قطعاً این اتفاق نیفتاده بلکه امت مظلوم فلسطین و مردم غزه اگر تا دیروز با سنگ به رژیم صهیونیستی می‌تاختند امروز با موشک‌باران سرزمین‌های اشغالی پاسخ آنها را می‌دهند.
وی ادامه داد: امروز مجاهدان غزه نزدیک به یک سال است که رژیم صهیونیستی را با تمام حامیان جنایتکار و مجهز به ابزار‌های روز زمینگیر کرد‌ه‌اند و صهیونیست‌ها در نوارغزه در یک باریکه کم‌مساحت هنوز نتوانستند حتی به استحکامات و تونل‌های اصلی و به نیرو‌های اصلی جبهه مقاومت دست پیدا کنند و این یعنی اضمحلال و زمینگیر شدن دشمن پس هرچه خون بیشتری ریخته می‌شود این درخت تنومندتر، مقاومت مستحکم‌تر و عزم‌ها راسخ‌تر می‌شود.
سخنگوی فراکسیون مقاومت مجلس اظهار کرد: ما در برابر واقعه دردناک شهادت سید حسن نصرالله یک آینده روشن در مقابل جهان اسلام و جبهه مقاومت می‌بینیم که از آن گریزی نیست و حتما این اتفاق خواهد افتاد و دشمن نمی‌تواند از آن فرار کند و این عقوبت را خواهد دید و ما منتظر این روز هستیم.
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس تصریح کرد: به امید خدا و به فضل الهی با جانشینی شایسته که برای سید حسن نصرالله معرفی خواهد شد و با جایگزینی جوانان رشید، مجاهد و مقاومی که در حزب‌الله لبنان و مقاومت اسلامی در منطقه معرفی می‌شود و با عزمی که در جمهوری اسلامی ایران بین مردم و مسئولان نظامی، امنیتی و حاکمیتی ما شکل گرفته حتماً متفاوت از گذشته انتقام این خون‌ها را خواهیم گرفت و جوابی کوبنده به دشمنان صهیونیستی و حامیانشان خواهیم داد.
محمودی گفت: امروز هیچ‌کس اجازه ندارد برای خود این حق را قائل باشد که بدون آگاهی و بدون در نظر گرفتن شرایط سخت مقاومت و منطقه و بدون در نظر گرفتن شرایط سختی که نیرو‌های امنیتی، نظامی و اطلاعاتی که کشور‌های مقاومت دارند اظهارنظر کند و با اظهار نظرش باعث ناامیدی در بدنه جهان اسلام و کشور‌های مقاومت شود.
نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس اضافه کرد: ما باید به‌عنوان کسی که دلداده آرمان دفاع از فلسطین، سید مقاومت و شهدایمان بودیم و هستیم باید امید، اقتدار و صلابت را در بین افکار عمومی در داخل نظام و در بدنه کشور‌های مقاومت و مردم منطقه پمپاژ کنیم و اجازه نداریم با شهادت و حذف عناصر ارزشمند و محبوب در جبهه مقاومت براساس عواطف و احساساتمان دست به هر اظهارنظر بزنیم و اقداماتی را انجام دهیم که به دور از هوشمندی و به دور از در نظر گرفتن واقعیت‌های میدانی باشد و برای رزمندگان ما که در جبهه در خط مقدم می‌جنگند ایجاد شبهه و تردید کند.
سخنگوی فراکسیون مقاومت مجلس تاکید کرد: با رفتن سید حسن نصرالله هیچ خللی در عزم و اراده جبهه مقاومت ایجاد نخواهد شد و خداوند سایه رهبر معظم انقلاب را بالای سر ما مستدام نگه دارد؛ ما فرماندهان با تجربه‌ای مثل قاسم سلیمانی‌ها، اسماعیل هنیه‌ها، فواد شکرها، زاهدی‌ها و سید حسن نصرالله‌های فراوانی در جهان اسلام و در جبهه مقاومت و در بین آزادی‌خواهان جهان تربیت کردیم و پیروزی به زودی محقق خواهد شد و همه این اتفاقات نشان از استیصال، ضعف، درماندگی و نابودی اسرائیل و اضمحلال آمریکای جنایتکار دارد.
وی بیان کرد: نمایندگان مجلس به‌عنوان نمایندگان ملت آماده‌اند هرگونه اقدامی در مقام قانون‌گذاری و مصوباتی که بتواند از جبهه مقاومت و از نیرو‌های نظامی و امنیتی‌مان حمایت ویژه کند را انجام دهند.
محمودی اظهار کرد: نمایندگان بار‌ها اعلام کردند که حتی به صورت فردی هم آماده‌اند در میدان حاضر شوند کمااینکه در شام شهادت سید حسن نصرالله تعدادی از نمایندگان مجلس همدوش با جوانان انقلابی و مردم مقاوم جمهوری اسلامی ایران که از شهر‌های مختلف به سمت فرودگاه امام خمینی (ره) آمده بودند برای درخواست اعزام به لبنان حاضر شده بودند و تعدادی از نمایندگان هم در صحن علنی مجلس اعلام کردند که اگر قرار است نیرو اعزام شود ما هم هستیم.