خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 09 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

هفته ای پر بارش در پیش رو است/آخرین وضعیت بارندگی در تهران

مهر | اقتصادی | دوشنبه، 09 مهر 1403 - 07:46
رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از ورود دو سامانه بارشی جدید و پی‌درپی از شمال غرب کشور از روز سه‌شنبه (۱۰ مهر) و چهارشنبه (۱۱ مهر) خبر داد.
غرب،مهر،كشور،چهارشنبه،شمال،مناطق،روز

صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه از روز چهارشنبه (۱۱ مهر) موج جدید بارش‌ها از شمال غرب و غرب کشور وارد می‌شود، گفت: امروز (دوشنبه، ۹ مهر) در شرق گیلان، غرب مازندران، زنجان، شمال همدان، قزوین، البرز و برخی مناطق تهران بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و فردا (سه‌شنبه، ۱۰ مهر) آسمان در غالب مناطق کشور صاف خواهد بود و از اواخر وقت سامانه بارشی جدید از شمال غرب وارد کشور خواهد شد.
ضیائیان ادامه داد: روز چهارشنبه، در شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر رگبار پراکنده رخ خواهد داد؛ همچنین، روز پنجشنبه (۱۲ مهر) بارش پراکنده در سواحل دریای خزر و شرق اردبیل ادامه خواهد داشت.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی تصریح کرد: امروز در برخی مناطق غرب و جنوب غرب، سه‌شنبه و چهارشنبه در نیمه غربی کشور وزش باد شدید پیش بینی می‌شود که در مناطق مستعد سبب خیزش گرد و خاک خواهد شد.
به گفته ضیائیان؛ از روز دوشنبه تا چهارشنبه افزایش محسوس دما به‌ویژه در نوار شمالی کشور پیش بینی می‌شود.
دریای خزر امروز مواج و متلاطم خواهد بود.
وی در پایان گفت: آسمان تهران امروز، قسمتی ابری، به‌تدریج افزایش ابری، گاهی رگبار باران و وزش باد شدید با کمترین و بیشترین دمای ۱۳ و ۲۰ و فردا، قسمتی ابری، به‌تدریج کاهش ابر و در بعد از ظهر افزایش باد با حداقل و حداکثر دمای ۱۴ و ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.