خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 09 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

شمار جانباختگان مصرف مشروبات الکلی در رشت به ۶ تن رسید

مهر | سلامت و پزشکی، اجتماعی و حوادث، استان‌ها | دوشنبه، 09 مهر 1403 - 09:18
رشت- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از افزایش مراجعان و جانباختگان سرو مشروبات الکلی در رشت خبر داد و گفت: شمار جانباختگان مصرف مشروبات الکلی به ۶ تن رسید.
بيماران،درماني،مشروبات،الكلي،سرو،رشت

به گزارش خبرنگار مهر، محمدتقی آشوبی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران از افزایش شمار مراجعین به مراکز درمانی رشت در پی سرو مشروبات الکلی خبر داد و اظهار کرد: تاکنون ۲۷ بیمار با علائم ضعف، بی‌حالی و تاری دید، اضطراب و بی‌قراری مراجعه کرده‌اند.
وی از افزایش جانباختگان ناشی از سرو مشروبات الکلی خبر داد و افزود: تاکنون ۶ تن از این بیماران جان خود را از دست داده‌اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تیم ویژه درمان این بیماران در مراکز درمانی رشت حضور دارند، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته تا کنون ۶ بیمار با حال عمومی خوب، مرخص شده‌اند.
آشوبی با اشاره به مراجعه تدریجی بیماران مسموم شده با سرو مشروبات الکلی در رشت، خاطرنشان کرد: چهار تن از این بیماران شب گذشته به مراکز درمانی مرکز استان مراجعه کرده‌اند که یک تن از آنها پس از اقدامات درمانی، بهبود یافته و مرخص شد.
وی از بستری دو بیمار در بخش ICU، ۷ نفر در بخش مسمومیت، ۶ نفر انتقال به بخش داخلی خبر داد و گفت: چهار نفر از این بیماران بدحال و متصل به دستگاه کمک تنفسی هستند.