خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 09 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

بارش در ارتفاعات استان سمنان/ هوا سردتر می‌شود

مهر | استان‌ها | دوشنبه، 09 مهر 1403 - 09:24
سمنان- همزمان با استقرار سامانه کم فشار بارشی در استان سمنان، هواشناسی از بارش برف و باران در ارتفاعات این استان و کاهش محسوس دمای هوا خبر داده است.
دماي،هوا،استان،صفر،درجه،بالاي،ارتفاعات،كمينه

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان هواشناسی همزمان با ورود و استقرار سامانه کم فشار برودتی و بارشی به استان سمنان طی روزهای اخیر، هشدار نارنجی را صادر کرده است همچنین احتمال می‌رود بازهم در ارتفاعات شمال استان شاهد بارش برف باشیم.
دیشب برخی از ارتفاعات استان سفید پوش شده و همین امر بر روی دمای هوا در شهرهای استان هم تأثیر گذاشته است دمای هوا در مرکز استان هم اکنون ۱۶ درجه بالای صفر است و هر چند روند دمای هوا طی فردا و پس فردا قدری افزایشی خواهد بود اما از روی جمعه هفته جاری به یکباره دمای هوا در مرکز استان به مدت چهار روز سیر سقوطی خواهد داشت.
همه اینها نشان می‌دهد که دمای هوا در اکثر نقاط استان سمنان در حال افت است بیشینه و کمینه دمای هوای مرکز استان برای امروز ۲۲ و ۱۳ درجه بالای صفر است و در ارتفاعات شهرستان بارش را شاهد خواهیم بود.
دماسنج‌ها در شاهرود عدد ۱۳ را نشان می‌دهد و صبح سردی برای مردم این شهرستان آغاز شده است در ارتفاعات این شهرستان نیز شاهد بارش در بامداد امروز بودیم و همین امر بر دمای هوا تأثیر گذار بوده است بیشینه و کمینه دمای هوای شاهرود برای امروز ۲۱ و ۹ درجه بالای صفر است
دمای هوا هم اکنون در دامغان ۱۵ درجه بالای صفر است و در ارتفاعات این شهرستان هم بامداد امروز بارش صورت گرفته است بیشینه و کمینه دمای هوای این شهرستان برای امروز ۲۳ و ۱۱ درجه بالای صفر است روند کاهشی دمای هوای دامغان از پس فردا آغاز می‌شود.
دماسنج‌ها در مهدیشهر عدد ۱۳ را نشان می‌دهند و سوز سردی که در شهر وجود دارد بخاطر بارش ارتفاعات همزمان با شامگاه گذاشته است بیشینه و کمینه دمای هوای مهدیشهر برای امروز ۱۸ و ۱۰ درجه بالای صفر است و مردم لباس‌های زمستانی خود را بیرون کشیده‌اند.
در گرمسار دماسنج‌ها روی عدد ۱۹ ایستاده‌اند و بیشینه و کمینه دمای هوا نیز ۲۳ و ۱۴ درجه بالای صفر اعلام شده است فردا شاهد افزایش دمای هوا در گرمسار خواهیم بود اما از پس فردا یکباره روند کاهشی دمای هوا آغاز می‌شود.
در میامی نیز بیشینه و کمینه دمای هوا ۲۲ و ۱۳ درجه بالای صفر اعلام شده و هوا از پس فردا رو به سردی می‌رود هر چند برای مرکز شهرستان به خصوص، بارشی طی روزهای آتی تا پایان هفته، مشاهده نمی‌شود.
در نهایت باید گفت که دیشب و پریشب سامانه کم فشار بارشی در استان سمنان فعالیت خود را داشته و به خصوص ارتفاعات شمالی استان را تحت تأثیر بارش‌های خود قرار داده است و همین امر سبب می‌شود تا از امروز قدری شاهد سرد تر شدن دمای هوا باشیم.
طی فردا و پس فردا شاید چند درجه‌ای هوا گرم‌تر شود اما از شامگاه چهارشنبه به یکباره شاهد افت دمای هوا در تمام نقاط استان سمنان خواهیم بود و این نشان می‌دهد که کم کم پاییز جای پای خود را در این استان محکم‌تر کرده است.