خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 09 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

مراسم گرامیداشت شهید سیدحسن نصرالله در قشم برگزار شد

تسنیم | استان‌ها | دوشنبه، 09 مهر 1403 - 09:52
مراسم بزرگداشت مقام شهید عزیز سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان و همراهان گرانقدرش و محکومیت اقدامات رژیم سفاک صهیونیستی با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان در قشم برگزار شد.
رژيم،نصرالله،صهيونيستي،قشم،سيد،حسن،الله،مقاومت،لبنان،جمعه،شه ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، مراسم بزرگداشت مقام شهید عزیز سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان و همراهان گرانقدرش و محکومیت اقدامات رژیم سفاک صهیونیستی با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان شامگاه یکشنبه در مسجد النبی (ص) قشم برگزار شد.
مردم ولایتمدار شهرستان قشم از شیعه و سنی در این مراسم که با عنوان "شهید القدس" برگزار شد، با سردادن شعارهای «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا»، «الله اکبر» و «لبیک یا خامنه‌ای» جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.
شرکت‌کنندگان در این مراسم با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، ضمن ختم یک دوره کامل قرآن، ثواب آن را به روح پاک و مطهر تمام شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم، جبهه مقاومت اسلامی و مدافعان امنیت هدیه کردند.
امام جمعه شهرستان قشم در این مراسم با اشاره به مقام شهید سید حسن نصرالله، اظهار داشت: این مجاهد عزیز و بزرگوار نماد مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و ستم بود و همواره برای تحقق عدالت و آزادی برای ملت‌های مظلوم تلاش کرد.
حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی با اشاره به بیانات و تأکید رهبر معظم انقلاب بر لزوم وحدت مسلمانان و پیروی از رهنمودهای ایشان، گفت: پیام سید حسن نصرالله همواره تبعیت از ولی‌فقیه و وحدت میان مسلمانان بوده و ما باید از تاریخ عبرت بگیریم و به همبستگی و اتحاد خود ادامه دهیم.
وی تاکید کرد: خون سید حسن نصرالله و یارانش بزرگ‌ترین پشتوانه جبهه مقاومت در جهان اسلام است و این شهادت، هیچ خللی در مبارزه ایجاد نخواهد کرد.
امام جمعه قشم تصریح کرد: رژیم صهیونیستی با جنایت‌های خود در تلاش است امت اسلامی را تضعیف کند، اما تاریخ اسلام ثابت کرده است که هر بار سرداری به شهادت می‌رسد، سرداری دیگر راه او را ادامه می‌دهد و خون سید حسن نصرالله در نهایت به نابودی این رژیم جنایتکار خواهد انجامید.
براساس این گزارش، مقاومت اسلامی لبنان عصر شنبه در بیانیه‌ای، شهادت «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله را تایید کرد؛ هواپیماهای رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه محله مسکونی حاره حریک در ضاحیه بیروت را به شدت و به صورت پیاپی بمباران کردند.
برخی منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حمله به ضاحیه جنوبی بیروت با هشت تا 12 جنگنده در آن واحد انجام و از بمب‌های سنگرشکن 2 هزار پوندی آمریکایی استفاده شد.
این منابع تاکید کردند ظاهراً یکی از بمب‌هایی که در این حمله مورد استفاده قرار گرفته، برای اولین بار است که توسط نیروی هوایی رژیم صهیونیستی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وزارت بهداشت لبنان در پی این حمله تروریستی، براساس آمار اولیه خود اعلام کرد که پیکر 6 شهید و 91 زخمی از زیر آوار ساختمان خارج شده است.
به دنبال این حمله، حزب الله لبنان از جمعه شب گذشته تاکنون مواضع نظامی و شهرک های صهیونیست‌نشین در شمال فلسطین اشغالی را آماج حملات متعدد موشکی و راکتی خود قرار داده است.
انتهای پیام/7558/