خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 09 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

صحبت‌های پدر شهید نیلفروشان از آخرین دیدارش

مهر | استان‌ها | دوشنبه، 09 مهر 1403 - 09:52
اصفهان-پدر شهید نیلفروشان از خاطره آخرین دیدار با فرزندش گفت: قبل از رفتن دیدم که حالات دیگری به او دست داده و می‌گفت که برای شما و پیروزی جبهه مقاومت به لبنان می‌رود.
لبنان،شهيد،مهر،معاون،نيلفروشان،لشكر،احوال،حاج

حاج مصطفی نیلفروشان در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به ویژگی‌ها و خصلت‌های فرزندش اظهار کرد: از ۱۳ سالگی با اضافه کردن یکم سال به شناسنامه خود به جبهه رفت و در ابتدا کردستان همجوار شهید چمران خدمت می‌کرد.
وی ادامه داد: در جنگ تحمیلی در لشکر نجف به فرماندهی شهید احمد کاظمی، معاون عملیات بود و سپس در لشکر امام حسین (ع)، امام موسی بن جعفر (ع) و … فعالیت داشت.
پدر شهید افزود: با آغاز جنگ در فلسطین و لبنان راهی لبنان شد و در سمت معاون شهید زاهدی برای نابودی استکبار و رژیم صهیونیستی فعالیت کرد و در کنار این فعالیت‌ها در دانشگاه تدریس هم داشت.
وی با بغض از رفتن او به لبنان در این حوادث اخیر و احوال مادر شهید گفت: مادرش مریض احوال است و همچنان از شهادت او خبر ندارد زیرا تحمل داغ دیگری را پس از دو پسر خود ندارد.
حاج مصطفی گفت: قبل از رفتن به لبنان با همسرش به منزل ما آمدند و من دیدم که حالات دیگری به او دست داده بود و هربار که به اصفهان می‌آمد به گلستان شهدا می‌رفت و می‌گفت که برای شما و پیروزی جبهه مقاومت به لبنان می‌رود.
وی گفت: بسیار به امر رهبر معظم انقلاب توجه داشت و بسیار به پدر و مادر خود احترام می‌گذاشت.
به گزارش خبرنگار مهر، سردار عباس نیلفروشان، معاون عملیات سپاه بود که به عنوان یکی از فرماندهان کلیدی محور مقاومت شناخته می‌شد و در تاریخ ۶ مهر ۱۴۰۳ در حمله اسرائیل به بیروت به شهادت رسید.