خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 09 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

آلودگی هوای 7 شهر خوزستان/ حمیدیه در وضعیت خطرناک!

تسنیم | استان‌ها | دوشنبه، 09 مهر 1403 - 09:52
آخرین داده های سامانه پایش کیفی هوای کشور نشان می دهد، وضعیت هوای امروز در 7 شهر خوزستان آلوده است که از این تعداد هوای شهر حمیدیه در وضعیت خطرناک قرار دارد.
وضعيت،گزارش،ناسالم،اهواز،خوزستان،هواي،هوا،شاخص،زيست،ساعت

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، براساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، طی 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت هشت صبح امروز دوشنبه براساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه 2.5 میکرون، وضعیت هوا در شهر حمیدیه با شاخص 500 میکروگرم بر مترمکعب در وضعیت خطرناک قرار دارد.
براساس این گزارش وضعیت هوا در ایستگاه‌های استانداری خوزستان، پادادشهر و پست برق شماره سه در اهواز به ترتیب با شاخص‌ 152، 168 و 167 در وضعیت ناسالم و قرمز قرار دارد.
همچنین شاخص اندیمشک 137، ایستگاه‌های حفاری، نیوساید، اداره کل محیط زیست در اهواز به ترتیب 126، 125، 143، خرمشهر 116، رامهرمز 107، شوشتر 136 و هویزه 122 برای گروه‌های حساس ناسالم گزارش شده است.
در این مدت هوای شهرهای آبادان، امیدیه، ایذه، بهبهان، دزفول، شادگان، شوش و ماهشهر به علت نبود آلودگی، قابل قبول اعلام شده است.هوای هیچ شهر سالم و پاک گزارش نشده است.
وجود صنایع آلاینده در خوزستان از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، نیشکر و...
موجب شده تا میزان آلایندگی در نقاط شهری و روستایی خوزستان بالا باشد که موجب بروز مشکلات بهداشتی و زیست محیطی برای ساکنان شده است.
افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان در شرایطی که هوا " ناسالم" است، باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند و سایر افراد نیز باید این گونه فعالیت‌ها را کاهش دهند.
انتهای پیام/